תוצאות טיפול ניתוחי באסתמה ברונכיאלית עם כריתת העצב הלרינגיאלי (BMC Surg)

במאמר שפורסם בכתב העת BMC Surgery מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי כריתה חד-צדדית של הענף הפנימי של ה-SLN (Superior Laryngeal Nerve) הינה גישה זעיר-פולשנית שסייעה במניעת/ריפוי תשניק בחולים עם אסתמה ברונכיאלית, ללא השפעה על רפלקס השיעול, בקרת הנשימה והפונציה, וסייעה לחולים רבים להימנע ממשבר חמור.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להוכיח כי לטיפול ניתוחי באסתמה ברונכיאלית כרונית באמצעות כריתה חד-צדדית של העצב תוצאות ארוכות טווח.

מדובר במחקר רטרוספקטיבי, שכלל 41 משתתפים עם אסתמה ברונכיאלית כרונית, שטופלו ניתוחית במהלך התקופה שבין 2005-2013. הטיפול כלל כריתה חד-צדדית של הענף הפנימי של ה-SLN. 35 משתתפים (24 גברים ו-11 נשים, שלא נותחו, נכללו במחקר כקבוצת ביקורת.

מהתוצאות עולה כי בכל החולים הטיפול התרופתי הופחת בהדרגה. כאשר התוצאות נבחנו בהשוואה לקבוצת הביקורת, נמצא כי ב-26% מהחולים, הן מדד FEV (Forced Expiratory Volume) והן מדד PEF (Peak Expiratory Flow) עלו משמעותית, כאשר ב-53.6% מהחולים תועדה עליה מתונה בלבד. ביתר 20% מהמטופלים, מדדים אלו נותרו ללא שינוי. בסיכומו של דבר, ב-80% מהחולים כריתה חד-צדדית של הענף הפנימי של ה-SLN הובילה לתוצאות משביעות רצון מאחר וקיצרה את המרווחים ומשך התקפי אסתמה, ועל-כן הפחיתה את הצורך בטיפול תרופתי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לגישה זעיר-פולשנית זו יתרונות בחולים עם אסתמה ברונכיאלית כרונית. גישה זו מעוררת עניין רב בקרב חולים עם אסתמה ברונכיאלית חמורה ו/או לא-מאוזנת, בתנאים בהם הגישה לטיפול תרופתי מוגבלת.

BMC Surg. 2015;15(109)

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה