יתרונות לאימון סיבולת באינטרבלים בחולי פרפור פרוזדורים (Circulation)

הליכה פעילות גופנית

במאמר שפורסם בכתב העת Circulation במהלך חודש ינואר מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי פעילות אירובית באינטרבלים, בעצימות גבוהה, עשויה להוביל לשיפור תסמינים ושיפור איכות חיים בחולים עם פרפור פרוזדורים לא-קבוע.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אימונים גופניים הם כלי יעיל לשיפור תחלואה נלווית לפרפור פרוזדורים. עם זאת, אימוני סיבולת ברמה גבוהה מלווים בעליה בשכיחות פרפור פרוזדורים. כעת הם ביקשו לבחון את ההשפעות של AIT (Aerobic Interval Training) על משך זמן בפרפור פרוזדורים, תסמיני פרפור פרוזדורים, בריאות קרדיווסקולארית ואיכות חיים בחולים עם פרפור פרוזדורים.

מדגם המחקר כלל 51 משתתפים עם פרפור פרוזדורים לא-קבוע, שחולקו באקראי ל-AIT (26 משתתפים), שכלל 4 אימונים במרווח של 4 דקות, בקצב לב של 85-95% מקצב לב מקסימאלי, שלוש פעמים בשבוע, למשך 12 שבועות, או לקבוצת ביקורת (25 משתתפים), שהמשיכו בהרגלי הפעילות הרגילים שלהם. החוקרים עקבו אחר משך הזמן בפרפור באמצעות ILR (Implantable Loop Recorder) החל מארבעה שבועות לפני ועד ארבעה שבועות לאחר ההתערבות.

הזמן הממוצע בפרפור פרוזדורים עלה מ-10.4% ל-14.6% בקבוצת הביקורת וירד מ-8.1% ל-4.8% בקבוצת ההתערבות (p=0.001 בין הקבוצות). תדירות תסמיני פרפור פרוזדורים (p=0.006) וחומרת תסמיני פרפור פרוזדורים (p=0.009) פחתו לאחר AIT. החוקרים מדווחים כי AIT הביאו לשיפור צריכת חמצן מקסימאלית, מקטע פליטה של חדר שמאל, מדדי איכות חיים ופרופיל שומנים, בהשוואה לביקורות. עוד תועדה מגמה של הפחתת היפוכי קצב לב ואשפוזים לאחר AIT.

החוקרים מסכמים וכותבים כי אימוני אינטרבל במשך 12 שבועות עשויים להפחית את משך הזמן בפרפור פרוזדורים בחולים עם פרפור פרוזדורים שאינו-קבוע. תוצאה זו מלווה בשיפור משמעותי בתסמיני פרפור פרוזדורים, צריכת חמצן מקסימאלית, תפקוד חדר ופרוזדור שמאל, פרופיל שומנים ואיכות חיים.

Circulation 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה