זיהומים מהווים את הגורם הנפוץ ביותר לפניות לחדרי מיון בקרב קשישים (J Am Geriat Soc)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American Geriatrics Society מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי שיעור הקשישים שפנו לחדרי מיון בארצות הברית בשל זיהומים בשנת 2012 היה גבוה יותר בהשוואה לשיעור הפניות עקב אוטם שריר הלב ואי-ספיקת לב יחדיו.

החוקרים התבססו על נתוני NEDS (Nationwide Emergency Department Sample) לשנת 2012, מדגם ארצי מייצג של ביקורים בחדרי מיון, במטרה לחשב את שיעור הביקורים על-רקע זיהומים בחדרי מיון ברחבי ארצות הברית, כמו גם את שיעורי האשפוזים והתמותה עקב מחלות זיהומיות.

על-בסיס הנתונים, החוקרים מעריכים כי בקרב קשישים בארצות הברית תועדו 3.1 מיליון ביקורים בחדרי מיון בשל מחלות זיהומיות. ביקורים אלו היו אחראיים ל-13.5% מכלל הביקורים בחדרי מיון בקרב קשישים, במהלך שנה אחת.

הזיהום הנפוץ ביותר שהוביל לפניות קשישים לחדרי מיון היה זיהום בדרכי נשימה תחתונות, שהיה אחראי ל-26.2% מהביקורים. לאחריו תועד זיהום בדרכי השתן, שהיה אחראי ל-25.3% מהביקורים ואלח-דם שהיה אחראי ל-18.9% מהפניות לחדרי מיון.

דלקת ריאות הייתה אחראית ל-17.5% מהביקורים בחדרי מיון, בעוד ששפעת הייתה אחראית ל-1.1% מכלל הביקורים.

מבין 3.1 מיליון פניות לחדרי מיון על-רקע מחלות זיהומיות, 57.1% הובילו לאשפוז. הסיבה הכי נפוצה לאשפוז קשישים עם זיהום הייתה אלח-דם, שהייתה אחראית לכשליש מכלל האשפוזים על-רקע מחלות זיהומיות. זיהומים בדרכי הנשימה התחתונות היו הבאים בתור, עם שיעור של 27.8% מכלל האשפוזים. זיהומים בדרכי השתן הובילו גם לשיעור גבוה יותר של ביקורים בחדרי מיון, אך בקרב קשישים הסיכוי לאשפוז היה נמוך יותר, כאשר זיהומים אלו הובילו ל-17.2% בלבד מהאשפוזים בשל זיהומים בקשישים.

שיעור הקשישים שאושפזו לבית חולים בשל מחלות זיהומיות היה גבוה יותר גם בקרב קשישים שביקרו בחדרי מיון בשל מחלה לא זיהומית (18.5% לעומת 13.4%). בדומה, שיעור גבוה יותר של קשישים שאושפזו לבית חולים בשל מחלה זיהומית הלכו לעולמם באשפוז (0.82%), בהשוואה לאלו שהולכו לעולמם מסיבות לא-זיהומיות (0.44%).

החוקרים מציינים כי שיעור הפניות לחדרי מיון בשל מחלות זיהומיות עלה מ-12.3% בחולים בגילאי 65-74 שנים ל-13.7% באלו בגילאי 75-84 שנים ו-15.5% באלו בגילאי 85 שנים ומעלה.

שיעור האשפוזים הגבוה ביותר בשל מחלות זיהומיות תועד גם בחולים בגילאי 85 שנים ומעלה (66.5% מכלל  האשפוזים של קשישים).

J Am Geriat Soc. Published online December 23, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר מזרק אוטומטי של Nalmefene לטיפול במינון-יתר של אופיואידים (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר מזרק אוטומטי של Nalmefene לטיפול במינון-יתר של אופיואידים (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הודיע על אישור מזרק אוטומטי ראשון של Nalmefene (Zurnai) לטיפול במקרים ידועים או חשודים למינון יתר של אופיואידים במטופלים בגילאי 12 שנים ומעלה. מזרק Zurnai מספק Nalmefene, אנטגוניסט לקולטן לאופיואידים, במינון של 1.5 מ”ג בזריקה תת-עורית או תוך-שרירית והינו מזרק אוטומטי, מוכן מראש, לשימוש חד-פעמי, הזמין עם […]

  • שבירת מיתוסים עם פרופ' רז: מניעת השמנה בילדים ובמבוגרים

    שבירת מיתוסים עם פרופ' רז: מניעת השמנה בילדים ובמבוגרים

    שלום וברוכים הבאים לפרק נוסף של “שבירת מיתוסים”. היום נדבר על נושא חשוב ביותר – השמנה בילדים ובמבוגרים. פרופסור רז דן בשאלה מדוע השמנה בילדים רק ממשיכה לעלות, נדון בסיבה שהטיפול במגפת ההשמנה נכשל ומתי שומן עודף הוא דווקא יתרון. הצטרפו אלינו לפרק חשוב, מלמד ומלא בתובנות! בואו נתחיל! בחסות בלתי תלויה של חברת נובונורדיסק

  • תופעות לוואי פסיכיאטריות הקשורות לתרופות מקבוצת GLP-1 Receptor Agonists (מתוך International Journal of Clinical Pharmacy)

    תופעות לוואי פסיכיאטריות הקשורות לתרופות מקבוצת GLP-1 Receptor Agonists (מתוך International Journal of Clinical Pharmacy)

    מגזין הג'ורנאל קלאב המשולב מס' 2: אגוניסטים לקולטן פפטיד 1 דמוי גלוּקָגון (GLP-1 Receptor Agonists) התבלטו בִּזכות יכולתם לווסת את רמות הסוכר בדם ובמקביל לגרום לירידה במשקל. לצד היתרונות הטיפוליים, הועלו חששות לגבי תופעות לוואי פסיכיאטריות אפשריות הקשורות לתרופות אלה. סקירה זו International Journal of Clinical Pharmacy בוחנת את הנושא.

  • מניעת נפילות בקרב קשישים (JAMA, CME)

    מניעת נפילות בקרב קשישים (JAMA, CME)

    מגזין הג'ורנאל קלאב המשולב מס' 2: הנחיות למניעת נפילות בקרב קשישים שפורסמו ב-JAMA מתארות שיטות עבודה מומלצות להערכת סיכון לנפילה ולהתערבויות מעשיות, בתפקוד חושי, קוגניטיבי ואוטונומי בבעיות רפואיות פעילוֹת, בתרופות, בסיכונים סביבתיים ובפעילויות יומיומיות.

  • התועלת של משלב פרדניזון ואוגמנטין בטיפול בהתלקחויות הידראדניטיס סופורטיבה (Int J Women’s Dermatol)

    התועלת של משלב פרדניזון ואוגמנטין בטיפול בהתלקחויות הידראדניטיס סופורטיבה (Int J Women’s Dermatol)

    טיפול פומי משולב בפרדניזון ואוגמנטין מהווה גישת טיפול קצר-טווח יעילה לטיפול בהתלקחויות הידראדניטיס סופורטיבה ומפחית את היקף הביקורים לחדרי מיון, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת International Journal of Women’s Dermatology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות טיפול ארוך-טווח, חולים עם הידראדניטיס סופורטיבה חווים לעיתים קרובות התלקחויות של המחלה. לעיתים קרובות חולים עם התלקחות המחלה […]

  • ארבעה מכל עשרה אנשים ברחבי העולם סובלים מסבוריאה דרמטיטיס (JAMA Dermatology)

    ארבעה מכל עשרה אנשים ברחבי העולם סובלים מסבוריאה דרמטיטיס (JAMA Dermatology)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Dermatology עולה כי סבוריאה דרמטיטיס (Seborrheic Dermatitis) פוגעת בכ-4% מכלל האוכלוסייה, עם הבדלים משמעותיים בין קבוצות גיל, אוכלוסיות ואזורים שונים, עם שכיחות גבוהה יותר במבוגרים לעומת ילדים. החוקרים השלימו מטה-אנליזה שכללה 121 מחקרים עם למעלה מ-1.2 מיליון מטופלים עם אבחנה של סבוריאה דרמטיטיס על-ידי רופא. המחקרים שנכללו בסקירה הנרחבת […]

  • זיהומים מסכני-חיים נדירים בתינוקות שנולדו במועד עם שלפוחיות או פוסטולות (Pediatrics)

    זיהומים מסכני-חיים נדירים בתינוקות שנולדו במועד עם שלפוחיות או פוסטולות (Pediatrics)

    בתינוקות שנולדו במועד וללא חום עם שלפוחיות או פוסטולות קיים סיכון נמוך מאוד לזיהומים מסכני-חיים לאחר שלילת אבחנה אפשרית של זיהום בנגיף HSV (או Herpes Simplex Virus), כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Pediatrics. החוקרים בחנו את הרשומות הרפואיות הממוחשבות של תינוקות בגיל עד 60 ימים עבורם הוזמן ייעוץ רופא עור בשישה מרכזים […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה