שימוש ב- rivaroxaban(קסרלטו) במסגרת היפוך קצב לב משיג שביעות רצון גדולה יותר של המטופלים וחיסכון בעלויות הטיפול הכוללות בהשוואה ל-VKA (מתוך Europace)

ע”פ מחקר שפורסם החודש ב-Europaceשימוש ב-rivaroxaban(קסרלטו, באייר) במסגרת היפוך קצב משיג שביעות רצון גבוהה יותר של המטופלים בהשוואה לאנטגוניסטים לויטמיןK(ובקיצורVKA)וחיסכון גדול יותר בעלויות.

מטרת החוקרים הייתה להשוות הן את שביעות הרצון של המטופלים והן את האפקט הכלכלי של טיפול נוגד קרישה באמצעות ריברוקסבאן לעומתVKAבמטופלים אם פרפור פרוזדורים (AF) שאינו על רקע מסתמי העוברים היפוך קצב אלקטיבי. 

בוצעה אנליזת פוסט-הוק של המחקר הפרוספקטיביX-VeRT (ר”ת שלEXplore the efficacy and safety of once-daily oral riVaroxaban for the prevention of caRdiovascular events in subjects with non-valvular aTrial fibrillation scheduled for cardioversion) .

המטופלים דיווחו על שביעות רצונם מהטיפול בנוגד הקרישה בו טופלו באמצעות שאלון שביעות רצון מהטיפול גירסהIIב-7 מדינות שונות. (ארה”ב, אנגליה, קנדה, גרמניה, צרפת, איטליה והולנד). בנוסף נבנה מודל כלכלי שנועד להעריך את העלות הכוללת של ביצוע היפוך הקצב, תוך כדי הכללה של עלויות התרופות (כולל טיפול לתקופת המשך בשל דחייה של פעולת ההיפוך), עלויות ניטור שלINRתחת הטיפול ב-VKA, פרוצדורת ההיפוך , וקביעת תור מחדש לפרוצדורה.

עלויות אלה קושרו  לנתוני מחקר ה-X-VeRTלצורך הערכת העלות הכוללת של כל גישה טיפולית.

מטופלים שקיבלו ריברוקסבאן בקבוצה שעברה היפוך קצב מאוחר, הציגו ציונים גבוהים יותר באופן מובהק עבור נוחיות, אפקטיביות, ושביעות רצון כוללת, בהשוואה ל-VKA  עם הציונים של  81.74 נק’ לעומת 65.78, 39.41 לעומת 32.95 , ו-82.07 לעומת 66.74, בהתאמה. (בכולםP < 0.0001)

בהתבסס על סה”כ האוכלוסיה שנכללה באנליזה של הערכת שביעות הרצון (632 מטופלים) בקבוצת ההיפוך המאוחר במחקר ה-X-VeRT, השימוש בריברוקסבאן הוערך כמשיג חיסכון של 421 פאונד באנגליה ו-360 יורו באיטליה, בהשוואה לשימוש ב-VKA.

החוקרים מסכמים כי השימוש בריברוקסבאן במסגרת היפוך קצב לב מוביל לשביעות רצון גדולה יותר של המטופלים ולהשגת חיסכון גדול יותר בעלויות, בהשוואה ל-VKA.

Europace.2015 Oct 20. pii: euv294

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה