שני שינויים מרכזיים בהנחיות החדשות לטיפול ב-STEMI (מתוך Circulation)

איגודי ה-ACC/AHA/SCAI (American College of Cardiology/American Heart Association/Society for Cardiovascular Angiography and Interventions) עדכנו את ההנחיות בנוגע ל-Primary PCI בחולים עם אוטם שריר הלב ועליות מקטע ST (ST-segment Elevation Myocardial Infarction), עם שני שינויים עיקריים בהשוואה להמלצות קודמות.

בעבר, הטיפולים בנגעים שאינם אחראיים לאוטם שריר הלב הוגדרו כהמלצה בדרגה III (נזק), אך לאור עדויות חדשות ממחקרים שפורסמו לאחרונה, המומחים שינו את ההמלצה וקבעו כי ניתן לשקול זאת או שמדובר באפשרות סבירה בחולים נבחרים עם STEMI שהם יציבים המודינאמית (סיווג IIb). PCI של עורק שאינו האחראי לאוטם שריר הלב ניתן לביצוע בעת Primary PCI או כחלק מפרוצדורה בשלבים.

השינוי מבוסס על ארבעה מחקרים קליניים, כולל PRAMI, CvLPRIT, DANAMi 3-PRIMULTI ו-PRAGUE-13. בארבעת המחקר, לא תועד סיכון מוגבר לביצוע PCI של מספר כלי דם בחולים עם STEMI. למעשה, במחקרי PRAMI, CvLPRIT ו-DANAMI 3-PRIMULTI נמצא כי PCI של מספר כלי דם הוביל לשיפור התוצאות.

המומחים שניסחו את ההנחיות הורידו בדרגה גם את השימוש בתרומבקטומי שגרתית לפני הכנסת התומכן. בעבר, השימוש בתרומבקטומי הוגדר כאפשרות סבירה (המלצה בדרגה IIa) אך כעת מאמינים אי אינו מציע תועלת קלינית ברורה (המלצה בדרגה III). ההמלצה כנגד שימוש רוטיני בתרומבקטומי עם אספירציה מבוססת על נתונים ממחקרי INFUSE-AMI , TASE ו-TOTAL, כולם מחקרים נייטראלים שלא מצאו יתרון לתרומבקטומי שגרתית בחולים עם STEMI.

באשר לתועלת של תרומבקטומי הצלה או סלקטיבית, המומחים קובעים כי אין להם די עדויות המצביעות על תועלת בכדי לקבוע בשימוש בגישה זו (המלצה בדרגה IIb). עדויות קודמות שתמכו בתרומבקטומי, כולל המלצה בדרגה IIa התבססו ברובן על תוצאות חיוביות ממחקר TAPAS.

Circulation

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה