תוצאות מבטיחות ל-AZD9291 בטיפול בסרטן ריאות מסוג NSCLC עם מוטאציית EGFR (מתוך כנס ה-WCLC)

תכשיר נסיוני מדור שלישי של TKI (Tyorsine Kinase Inhibitors) הדגים שיעורי תגובה משמעותיים ועקביים בשלושה מחקרים שונים, שכללו הן חולים שלא קיבלו טיפול קודם והן חולים לאחר טיפולים קודמים עם ממאירות ריאתית מסוג NSCLC (Non—Small Cell Lung Cancer), עם מוטאציות ספציפות. הממצאים הוצעו במהלך הכנס ה-16 מטעם WCLC (World Conference on Lung Cancer) והינם חלק ממחקר AURA בשלב 1.

שיעורי התגובה האובייקטיבית המאושרים נעו בין 61-75%.

AZD9291 הינו מעכב פומי, פוטנטי, הפיך של EGFR TKI עם פעילות סלקטיבית למוטאציות המעלות את רגישות EGFR TKI ומוטאציית T790M.

מוטאציית EGFR T790M מובילה להתפתחות עמידות לטיפול במעכבי EGFR מדור ראשון, דוגמת Erlotinib (טרסיבה) ו-Geftinib (אירסה) או דור שני של מעכבי EGFR, Afatinib.

מחקרים בוחנים את התכשיר הן כטיפול קו-ראשון והן לשימוש בחולים שפיתחו או הדגימו עמידות לטיפולים אחרים. השאלה עימה מתמודדים חוקרים רבים היא האם לבחור במודל עוקב, בו מתחילים במעכב אחד, מפתחים עמידות ועוברים למעכב אחר; או להשתמש מראש בנשק הטוב ביותר כקו-ראשון ולבחור בתרופה המתתגברת על כל מנגנוני העמידות.

סוגיה חשובה נוספת נוגע לסבילות של תכשירים דוגמת AZD9291, הנסבלים טוב יותר מ-Erlobtinib וAfatinib במונחים של תופעות לוואי עוריות. המשמעות היא כי יהיה קל יותר להשתמש בתרופה כאבן בניה במסגרת טיפולים משולבים. קשה יותר לעשות זאת עם Erlotinib ו-Afatinib לאור הרעילות של הטיפולים, אך יהיה קל יותר לעשות כן עם התכשיר הנ”ל.

באשר לממאירויות מתקדמות, החוקרים סבורים כי לא צפוי ריפוי עם תכשיר יחיד, אך ייתכן ריפוי עם שילוב או סדרת שילובי טיפולים.נתונים מוקדמים מציעים כי יש תכשירים אותם ניתן לשלב יחדיו.

מתוך כנס ה-WCLC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה