ממצאים חדשים מפריכים את הטענות לקשר בין חיסוני ילדות ודימום רשתית (JAMA Ophthalmol)

מתן חיסון לאחרונה משמש לעיתים כקו הגנה במקרים של התעללות בילדים, בפרט בנוכחות דימום רשתית. עם זאת, מנתונים חדשים עולה כי אין קשר בין חיסוני ילדות ובין התפתחות דימום רשתית והחוקרים קוראים לשקול הערכה לאפשרות של התעללות בילדים במקרים אלו.

חבלת ראש עקב התעללות במקרים של Shaken Baby Syndrome, האצה, האטה וחבלה עומדת בבסיס פציעות מסוג זה. כעת ביקשו החוקרים לבחון את העדויות בבסיס הקשר בין חיסון ודימום רשתית.

החוקרים סקרו את הרשומות הרפואיות של למעלה מ-5,000 ילדים שנבדקו במרפאות עיניים בין השנים 2009-2012. הילדים היו בגילאי 1-23 חודשים וכולם השלימו בדיקה להערכת קרקעית העין לאחר הרחבת אישונים. דימום רשתית זוהה בתשעה חולים בלבד (0.17%), כולם לאחר אבחנה של חבלת ראש עקב התעללות עם ממצאים מחוץ לעיניים.

                                              

החוקרים בחנו את היסטוריית החיסונים של 2,210 ילדים שעברו למעלה מ-3,400 בדיקות עיניים. מהנתונים עולה כי אין מקרים של דימום רשתית במהלך שבעת הימים הראשונים לאחר קבלת חיסון. ילד אחד פיתח דימום רשתית בתוך שבועיים, אך לא תועדו מקרים נוספים של דימום עד לפחות 21 ימים לאחר החיסון.

החוקרים כותבים כי הקשר הזמני בין חיסוני ילדות ובין דימום רשתית נמצא לא-משמעותי. לאור זאת, הם קוראים לדחות כל רמז לאפשרות לדימום רשתית בעקבות קבלת חיסונים.

JAMA Ophthalmol 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה