עדויות נוספות תומכות בתועלת ההישרדותית של Nivolumab בחולי NSCLC (מתוך כנס ה-WCLC)

מנתונים ממחקר, CheckMate 017, מחקר בשלב 3 להערכת תוצאות הטיפול ב-Nivolumab (אופדיבו), עולות עדויות נוספות התומכות בעדיפות של Nivolumab על-פני טיפול כימותרפי בחולים עם סרטן ריאות מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Carcinoma).

מדגם המחקר כלל 272 חולים עם ממאירות ריאתית של תאי קשקש.

החוקרים מדווחים כי שיעורי ההישרדות הכוללים לאחר 18 חודשים בחולים בקבוצת הטיפול ב-Nivolumab היו גבוהים יותר מכפליים, בהשוואה לשיעורי ההישרדות בקבוצת החולים שטופלו ב-Docetaxel (28% לעומת 13%).

חציון שיעורי ההישרדות עמד על 9.2 חודשים ו-6.0 חודשים, בהתאמה, עם יחס סיכון לטובת Nivolumab (יחס סיכון של 0.62, p=0.0004). כלומר, הטיפול ב-Nivolumab הביא להפחתת הסיכון לתמותה בהיקף של 32% בהשוואה לטיפול ב-Docetaxel.

עם מעקב ארוך יותר, הטיפול ב-Nivolumab שמר על התועלת ההישרדותית בהשוואה ל-Docetaxel בחולים עם ממאירות ריאתית של תאי קשקש, לאחר טיפול קודם.

יתרה מזאת, שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות לאחר 18 חודשים היו גבוהים יותר משמעותית עם Nivolumab, בהשוואה ל-Docetaxel (17% לעומת 2.7%). חציון ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 3.5 חודשים ו-2.8 חודשים (יחס סיכון של 0.63, p=0.0008).

היתרון ההישרדותי של Nivolumab הודגם גם במחקר שני שהוצג במהלך אותו כנס. מחקר CheckMate 063, מחקר בשלב 2 שכלל 117 חולים, דיווחו על תוצאות דומות בכל הנוגע לשיעורי ההישרדות הכוללים לאחר 18 חודשים (27%) וחציון ההישרדות עמד על 8.1 חודשים.

מתוך כנס ה-WCLC (World Conference on Lung Cancer).

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה