ארגון פיפ”א קובע כי מאמנים אינם יכולים לבטל החלטת רופאים בנוגע לפציעות שחקנים (מתוך הודעת ארגון פיפ”א)

ארגון פיפ”א פנה למאמן קבוצת הכדורגל צ’לסי, ז’וזה מוריניו, בעקבות מסרים לפיהם הוא השהה את רופאת המועדון בעקבות טיפולה בשחקן פצוע במסגרת משחק כדורגל בליגה הראשונה  באנגליה. מהארגון נמסר כי למאמנים אין סמכות לקבוע לצוות הרפואי אם הם רשאים או לא לעלות לגרש לטפל בשחקן, כאשר בסופו של דבר, הרופא אחראי על המתרחש על המגרש.

הרופאה והפיזיותרפיסט של המועדון פנו לטפל באדן הזארד במהלך זמן הפציעות של משחק ליגה. מוריניו כעס כי השחקן נדרש לצאת מהמגרש לצורך הטיפול, כאשר הקבוצה כבר שיחקה בעשרה שחקנים, לאחר הרחקה מוקדמת בכרטיס אדום של אחד השחקנים.

למרות שהן השופט והן הזארד תמכו ברופאה, מוריניו טען מאוחר יותר כי הוא מאמין שהשחקן לא נצפע ברצינות וקרא להחלטה של הצוות הרפואי “אימפולסיבית ונאיבית” בראיון טלוויזיה. בעוד שבמועדון הכדורגל לא סיפקו תגובה, דיווחים בכלי התקשורת בבריטניה דיווחו כי בהמשך נאסר על הרופאה להתקרב לספסל, לאימונים או לבית המלון של הקבוצה.

ג’ירי דבורק, המנהל הרפואי מטעם פיפ”א הסביר כי בכל הנוגע לאבחנות רפואיות, למאמן אין כל משקל. מדובר בחוק המקצוע וחובה אתית לדאוג לבריאות השחקנים. בתגובה לשאלה אם המאמן יכול לאסור על כניסת צוות רפואי למתחם, דבורק הסביר כי אינו רואה מצב כזה ויש להגן על עמדת הרופאה מאחר וכל המעורבים חייבים לכבד את העובדה שהרופא הוא האחראי.

לדברי נציג פיפ”א, רופא חייב להיות נוכח בספסל במטרה לעקוב אחר המשחק ולעלות לדשא גם ללא היתר השופט במידה ולהערכתו שחקן סובל מחשד לדום לב או חבלת ראש, כולל זעזוע מוח. מדובר בחלטה של הרופא בלבד ובארגון תמיד תמכו בכך.

בבריטניה, איגוד ה-BASEM (British Association of Sport and Exercise Medicine) תמכו בעמדת קבוצת הרופאים של הפרמייר ליג וקראו לחקירה מלאה של האירועים במשחק. להערכתם ישנה חשיבות רבה לבחינת הנושא, במטרה למנוע כל סיכון מיותר לשחקנים בעתיד.

מתוך הודעת ארגון פיפ”א

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה