הערכת התועלת של הוספת Oxaliplatin לטיפול כימותרפי-קרינתי כנגד ממאירות מתקדמת של הרקטום (The Lancet Oncology)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת The Lancet Oncology עולה כי תוספת Oxaliplatin לטיפול כימותרפי-קרינתי המבוסס על Fluorouracil  ניאו-אדג’וונטי ואדג’וונטי הביאה לשיפור משמעותי בשיעורי הישרדות ללא-מחלה של חולים עם ממאירות מתקדמת של הרקטום, בהשוואה למשטר הטיפול הקודם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי טיפול כימותרפי-קרינתי קדם-ניתוחי עם עירוי Fluorouracil, ניתוח TME (Total Mesorectal Excision) וטיפול כימותרפי לאחר-הניתוח ב-Fluorouracil מבוסס על מחקר CAO/ARO/AIO-94 כטיפול הסטנדרטי לממאירות מתקדמת מקומית של הרקטום. כעת הם ביקשו לערוך השוואה בין המשלב הקיים ובין משלב נסיוני בו מוסיפים טיפול ב-Oxaliplatin למשלב הטיפול לפני הניתוח ולאחריו.

מדובר במחקר רב-מרכזי, בתווית-פתוחה, אקראי, בשלב 3, במהלכו חולקו המשתתפים באקראי לשתי קבוצות: קבוצת ביקורת שטופלה במשלב המבוסס על Fluorouracil עם טיפול קרינתי לפני הניתוח עם עירוי Fluorouracil ולאחר מכן ניתוח וארבעה מחזורי Fluorouracil; או לטיפול נסיוני שכלל קרינה לפני ניתוח עם עירוי Fluorouracil ו-Oxaliplatin, בהמשך ניתוח ולאחריו שמונה מחזורי Oxaliplatin, Leucovorin ועירוי Fluorouracil.

תוצא הסיום העיקרי היה שיעורי הישרדות ללא-מחלה, שהוגדר כזמן בין ההקצאה האקראית וניתוח לא-רדיקאלי של הגידול הראשוני, הישנות אזורית-מקומית לאחר כריתה R0/1, מחלה גרורתית או התקדמות מחלה, או תמותה מכל-סיבה, לפי הראשון מבין אלו.

מבין 1,265 חולים שנכללו במחקר תחילה, 1,236 היו זמינים להערכה (613 בקבוצת ההתערבות ו-623 בקבוצת הביקורת). עם חציון מעקב של 50 חודשים, שיעורי ההישרדות ללא-מחלה לאחר שלוש שנים עמדו על 75.9% בקבוצת ההתערבות ועל 71.2% בקבוצת הביקורת (יחס סיכון של 0.79, p=0.03). השפעות רעילות בדרגה 3-4 תועדו ב-24% מבין 607 חולים שקיבלו בפועל טיפול ב-Fluorouracil ו-Oxaliplatin במהלך טיפול כימותרפי-קרינתי וב-20% מבין 625 חולים שקיבלו בפועל טיפול כימותרפי-קרינתי עם Fluorouracil. מבין 445 חולים שקיבלו בפועל טיפול אדג’וונטי ב-Fluorourcil ו-Leucovorin עם Oxaliplatin, 36% (158 חולים) פיתחו רעילות בדרגה 3-4, כמו גם 36% מבין 470 חולים שקיבלו בפועל טיפול אדג’וונטי ב-Flurouracil.

תופעות לוואי מאוחרות בדרגה 3-4 תועדו ב-25% מבין 445 חולים שקיבלו את הטיפול הקדם והפוסט-ניתוחי בהתאם לפרוטוקול בקבוצת ההתערבות, וב-21% מבין 470 החולים שקיבלו את הטיפול לפי הפרוטוקול בקבוצת הביקורת.

החוקרים מסכמים וכותבים כי משלב הטיפול שנקבע ע”י CAO/ARO/AIO-04 עשוי לשמש כאפשרות טיפול חדשה בחולים עם ממאירות מתקדמת מקומית של הרקטום.

The Lancet Oncology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה