הטיפול ב-Afatinib עדיף על Erlotinib בחולים עם ממאירות ריאתית מתקדמת של תאי קשקש (Lancet Oncol)

מנתוני מחקר LUX-Lung 8 עולה כי הטיפול ב-Afatinib (ג’יוטריף) מביא לתוצאות טובות יותר מ-Erlotinib (טרסבה) בחולים עם ממאירות ריאתית מתקדמת מסוג Squamous Cell Carcinoma.

החוקרים מסבירים כי Afatinib מהווה אפשרות טיפול נוספת בחולים עם ממאירות ריאתית של תאי קשקש, ובמידה וההחלטה היא לטיפול במעכבי טירוזין קינאז פומיים, אזי העדיפות היא ל- Afatinib.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את היעילות של Afatinib אל מול Erlotinib, מעכב טירוזין קינאז היחיד המאושר במצבים אלו, במסגרת מחקר אקראי שכלל 795 חולים שקיבלו טיפול קודם לממאירות מתקדמת של תאי קשקש ב-183 מרכזים ב-23 מדינות.

בעת ניתוח ההישרדות הראשוני, חציון ההישרדות ללא-התקדמות היה ארוך יותר משמעותית עם Afatinib (2.6 חודשים לעומת 1.9 חודשים, p=0.0103). ההישרדות הכוללת הייתה ארוכה יותר משמעותית עם Afatinib (חציון של 7.9 חודשים) לעומת Erlotinib (חציון של 6.8 חודשים, p=0.0077).

שיעורי ההישרדות הכוללים היו גבוהים יותר משמעותית עם Afatinib בהשוואה ל-Erlotinib לאחר שישה חודשים (63.6% לעומת 54.6%), 12 חודשים (36.4% לעומת 28.2%) ו-18 חודשים (22% לעומת 14.4%).

הטיפול ב- Afatinib לווה בשיפור גדול יותר בבקרת המחלה ובאיכות חיים בריאותית כוללת.

שכיחות אירועים חריגים חמורים הייתה גבוהה יותר עם טיפול ב- Afatinib וחלק גדול יותר מהמטופלים בתרופה נדרשו להפחתת מינון הטיפול לאור אירועים חריגים.

במרבית החולים  במחקר לא הייתה עדות למוטאצית EGFR ועדיין מדובר בסוגיה פתוחה אם ישנו סמן העשוי לנבא אילו חולים צפויים לתועלת מטיפול זה.

Lancet Oncol 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה