הכנסת אטמים לצינוריות הדמעות מביאה להקלה על עין יבשה (Ophthalmology)

אטמים קטנים המוחדרים לצינורית הדמעות (Plug) עשויים להקל על ההשפעות של עיניים יבשות והם נסבלים היטב, כך עולה מנתוני מחקר שפורסמו בכתב העת Ophthalmology.

החוקרים מסבירים כי בחולים עם עיניים יבשות תתכן תועלת לטיפול באוטמים לאחר שכבר ניסו טיפול בטיפות עיניים וג’לים אך עדיין סובלים מגרד, אודם וכאב עיני עם טשטוש ראיה ותחושת גוף זר בעיניים. במסגרת המחקר הנוכחי הם בחנו את הנתונים אודות אטמים קטנים (Punctal Plugs) המוצבים בצינורית הדמעות ואטמים תוך-קנליקולרים (מוחדרים עמוק יותר) ואטמים מסיסים.

מבין 27 מחקרים תצפיתיים בסקירה, 15 הדגימו שיפור בתסמיני עיניים יבשות, במצב שטח פני העין, בשימוש בדמעות מלאכותיות, נוחות עדשות מגע וזמן פירוק דמעות. 25 מחקרים דיווחו על בטיחות הטיפולים.

האטמים סיייעו בהקלה על תסמיני עיניים יבשות בלפחות 50% מהזמן, עם שיפור בשטח פני העיניים, הפחתת השימוש בדמעות מלאכותיות ושיפור בנוחות הרכבת עדשות מגע.

סיבוכים חמורים עקב האטמים לא היו נפוצים. עם זאת, 40% מבין 1,485 המטופלים באטמים דיווחו על אובדן או תזוזה של האטם. סיבוכים אחרים עם האטמים השונים כללו דמעת מוגברת ב-9% מהמטופלים והסרת האטמים בשל גירוי ב-10% מהמטופלים.

תופעת הלוואי המסוכנת ביותר היא דלקת חמורה או זיהום סביב האטם, אך מדובר בסיבוך די נדיר ובסקירה הנוכחית נראה כי השכיחות הייתה גבוהה באופן לא-פרופורציונאלי (אטמים תוך-קנליקולרים).

החוקרים מציינים כי כל מחקר התבסס על מדידות מעט שונות ושיטות דיווח אחרות, ועל-כן היה קשה להשוות את התוצאות. כמו כן, אין מחקרים אקראיים ומבוקרים בנושא.

Ophthalmology 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה