הכשרת טכנאים בביצוע בדיקות UWF מסייעת באבחנת רטינופתיה סוכרתית (Diabetes Care)

הערכת רטינופתיה סוכרתית במסגרת טיפול ראשוני, באמצעות בדיקות UWF (Ultrawide Field) המבוצעות ע”י טכנאים מיומנים ומוסמכים, מסייעת באבחנה של חולים עם פגיעה עינית על-רקע סוכרת, כאשר פחות מ-0.1% מהחולים נדרשים להפניה להערכת רופא מומחה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו במהלך חודש יוני בכתב העת Diabetes Care.

במסגרת המחקר, חולי סוכרת השלימו בדיקות הדמיה של הרשתית לפי פרוטוקול Joslin Vision Network כחלק מההערכה הרפואית השגרתית. הדמיות של הרשתית כללו UWF להערכת רטינופתיה סוכרתית בעת ביצוע ההדמיה. הכשרת הבודקים כללה ארבע שעות הרצאות דידקטיות ו-12 שעות סקירה מודרכת של ההדמיות.

במסגרת המחקר הושלמו בדיקות הדמיה של 3,978 עיניים של 1,989 חולים. מנתונים ממרכז הערכה עלה כי 3,769 עיניים היו זמינות להערכת רטינופתיה סוכרתית (94.7%), כאשר ב-1,376 נקבעה אבחנה של רטינופתיה סוכרתית (36.5%) ו-580 חולים הופנו עם אבחנה של רטינופתיה סוכרתית (15.3%). בהשוואה לכך, לבדיקות הדמיה בזמן אמת רגישות וסגוליות לזיהוי למעלה מרטינופתיה סוכרתית מינימאלית של 0.95 ו-0.84. רק שלושה חולים עם הפניה בשל רטינופתיה סוכרתית לא זוהו במסגרת בדיקות ההדמיה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהערכות בנקודת טיפול על-בסיס בדיקות UWF המבוצעות ע”י טכנאים בהתאם לפרוטוקול ספציפי רגישות וסגוליות טובות לזיהוי רטינופתיה סוכרתית ומחלה של הרשתית. עם בדיקות אלו הצפי הוא כי פחות מ-0.1% מהחולים עם רטינופתיה סוכרתית לא יזוהו וניתן יהיה לצמצם את העומס במרכזי בדיקות.

Diabetes Care

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה