תוצאות מבטיחות לטיפול ב-Nivolumab בחולים עם ממאירות ריאתית (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-ASCO)

מנתונים חדשים עולה כי הטיפול האימונותרפי ב- Nivolumabהביא לתוצאות טובות יותר בהשוואה לטיפול כימותרפי בתת-קבוצה נוספת של חולים עם סרטן ריאות במחקר שני בשלב III, עם עדות לשיפור בשיעורי ההישרדות בהשוואה ל-Docetaxel.

ממצאי מחקר CheckMate 057, שכלל 582 חולים עם ממאירות מתקדמת מסוג NSCLC (Nonsquamous Cell Lung Cancer) עם התקדמות תחת טיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום, עלה כי הטיפול ב- Nivolumab הביא להארכת חציון ההישרדות הכוללת בשלושה חודשים, בהשוואה ל-Docetaxel (12.2 לעומת 9.4 חודשים, יחס סיכון של 0.73, p=0.00155).

החוקרים מציינים כי בחולים עם רמות גבוהות של PD-L1 (Program Death Ligand 1) תועד היקף התועלת הגדול ביותר עם Nivolumab. בחולים עם רמות PD-L1 של למעלה מ-1%, למעלה מ-5% ולמעלה מ-10% תועד חציון הישרדות כוללת של 17.2-19.4 חודשים, ממצאים חסרי תקדים באוכלוסיית חולים זו. לרוב, בחולים תחת טיפול קו-שני ב-Docetaxel חציון ההישרדות הכולל עומד על 8-10.4 חודשים.

עםזאת, החוקרים מדווחים כי למרות ששיעורי התגובה ושיעורי ההישרדות היו הרבה יותר נמוכים בחולים עם ביטוי בהיקף נמוך של PD-L1, חלק מהחולים הללו הגיבו לטיפול ולכן סמן זה עשוי לשמש כמנבא חשוב בחולים הצפויים להגיב לטיפול, אך אינו כה מוצלח כגורם מנבא שלילי באלו שאינם צפויים להגיב לטיפול.

שיעורי התגובה היו גבוהים יותר בקבוצת הטיפול ב- Nivolumab, בהשוואה לטיפול ב-Docetaxel (19.2% לעומת 12.4%). התגובה נותרה לפרק זמן ארוך משמעותית בקרב מטופלים ב- Nivolumab (17.1 לעומת 5.6 חודשים, בממוצע).

הטיפול ב- Nivolumab נסבל היטב ואירועים חריגים על-רקע הטיפול, שהובילו להפסקת הטיפול, תועדו ב-5% מהחולים בלבד, זאת בהשוואה ל-15% מהמטופלים ב-Docetaxel.

מדובר במחקר שני בשלב III שהדגים את התועלת ההישרדותית של Nivolumab. המחקר הראשון היה מחקר CheckMate -17, שכלל חולים עם עם ממאירות מתקדמת מסוג NSCLC. מחקר זה כבר הוביל לאישור Nivolumab לטיפול ב-Squamous NSCLC בארצות הברית; התוויה זו הומלצה לאחרונה גם באירופה.

החוקרים מאמינים כי הממצאים העדכניים צפויים להוביל לאישור הטיפול גם בתת-קבוצה של חולים עם Nonsquamous NSCLC.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-ASCO

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה