תביעת מיליונים נגד מד”א: החובשים התעקשו ליילד אישה, והתינוק נולד משותק ועיוור

תביעת מיליונים נגד מגן דוד אדום נדונה בימים אלה בבית המשפט המחוזי בתל אביב. בתביעה נטען שהחובשים אשר נקראו לפנות אישה בצירי לידה – ניסו ליילד אישה במקום לפנותה בדחיפות לבית החולים.

לדברי עו”ד דוד פייל, המייצג את האישה ומשפחתה –  התנהלותם של החובשים גרמה במישרין ללידת עובר הסובל, בין היתר, משיתוק מוחין ועיוורון.

בתביעה אותה הגיש עו”ד פייל נטען כי האישה, שהייתה בשבוע ה-40 להריון תקין, הזעיקה את מד”א עקב דימום רב. לדברי התביעה, רק משהבחינו החובשים כי הדימום מתמשך ואין התקדמות בלידה, הוחלט על פינוי לבית החולים.

כתב התביעה מפרט עוד וגורס כי בבית החולים אובחנה היפרדות שליה והתינוק נולד ללא דופק וללא נשימה, ובמשך ארבעה חודשים נלחם התינוק על חייו.

ד”ר רמי מאור, מומחה למיילדות ולגינקולוגיה, מציין בחוות דעתו כי ידוע הוא שכאשר מתגלה דימום בהיריון יש לפנות את האישה באופן מיידי לבית החולים.

ד”ר ישראל הדרי, מומחה לרפואת ילדים והתפתחות הילד, קובע בחוות דעתו כי יש קשר ישיר בין המצוקה העוברית שהתפתחה סביב הלידה לבין הפגיעה המוחית, הנוירולוגית וההתנהגותית שממנה יסבול הילד לאורך חייו.

עו”ד דוד פייל, המייצג את המשפחה, הגיש בשמה תביעה לפיצויים נגד מד”א בגובה של שלושה מיליון שקלים.

בתביעה נטען, כי האישה ובעלה, תושבי המרכז, הזעיקו צוות מד”א לביתם בעקבות דימום נרתיקי רב. הצוות הגיע במהירות בתוך חמש דקות אבל על פי דו”ח מד”א “הוחל בהתארגנות לקבלת לידה”.

לדברי עו”ד דוד פייל, המייצג את האישה ומשפחתה, רק כאשר הלידה לא התקדמה והדימום המשיך, פונתה האישה לבית החולים והוכנסה מיידית לחדר ניתוח בגלל היפרדות שליה. לדבריו, העובר נולד ללא דופק וללא נשימה עם ציון אפגר אפס, הנמוך ביותר, ובמשך ארבעה חודשים נאבק על חייו.

ד”ר רמי מאור הוא מומחה למיילדות ולגינקולוגיה. בחוות דעתו קובע ד”ר מאור כי צוות מד”א החליט להתארגן ללידה מבלי לבדוק את היולדת ומבלי להיות בקי ברזי התחום כשהדימום נמשך ומסכן את חיי האם והעובר.

“היפרדות שליה היא ממצבי החירום החמורים והמסוכנים ביותר לאם ולעובר”, קובע ד”ר מאור. לדבריו, “לא ברור על סמך אילו נתונים החליטו אנשי מד”א כי מדובר במקרה שגרתי של לידה, שכן המצב הצביע על מצב חירום. הדימום הרב היה חייב להדליק נורה אדומה לצוות”.

ד”ר ישראל הדרי הוא מומחה לרפואת ילדים ולהתפתחות הילד. בחוות דעתו מציין ד”ר הדרי כי ההשלכות של העיכוב המשמעותי ביילוד העובר גרמו לנכותו הקשה. “לו הזמן שבו היה שרוי במצוקה היה קצר יותר, הנזק היה קטן עד כדי היעדרו”, קובע ד”ר הדרי.

על פי התביעה, מאז לידתו זקוק התינוק למסגרת שיקומית מיוחדת, מוזן דרך צינור ונכותו עומדת על 100% לצמיתות, כשבין היתר הוא סובל משיתוק מוחין, עיוורון ואפילפסיה.

“מצבו הקשה של התינוק גרם לו ולהוריו כאב וסבל רבים ומתמשכים”, טוען עו”ד פייל. “הוא יהיה תלוי בעזרת הזולת לכל חייו, לצורך מילוי צרכיו הבסיסיים”.

עו”ד פייל הגיש בשם המשפחה תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד מד”א, בשל ההוצאות הרפואיות, הפסדי השכר של ההורים, קיצור תוחלת החיים של התינוק, וכן סבל, כאב ואובדן הנאות החיים.

התביעה, על סך שלושה מיליון שקלים, נדונה בימים אלו בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

להלן תגובת מד”א:

“התביעה הגיעה למד”א בימים אלו. מד”א ילמד את הנושא ויגיב בבית המשפט כמקובל”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה