המשך טיפול ב-etoricoxib (ארקוקסיה) בדלקת מפרקים שגרונית תחת טיפול בתרופות ביולוגיות או קורטיקוסטירואידים קשור לשיפור ברמות הכאב (BMC Musculoskelet Disord)

מחקר חדש מה-BMC Musculoskelet Disord תומך בכך שמטופלים הסובלים מדלקת מפרקים שגרונית (RA) המקבלים טיפול בתרופות ביולוגיות  המשנות מהלך מחלה (bDMARDs  ) או בקורטיקוסטירואידים (CS) עדיין זקוקים לטיפול משלים באנלגטיקה. כמו כן נמצא שטיפול במטופלים אלה באמצעות etoricoxib (ארקוקסיה, MSD) הדגים שיפור ברמות הכאב. 

החוקרים מסבירים כי מטרתם הייתה להעריך את האפקט של טיפול ברקע ב-bDMARDs ו/או ב-CS במטופלים עם RA על התגובה להמשך/הפסקת טיפול ב-NSAIDS .

יעדי היעילות שנקבעו למחקר הוערכו תוך שימוש בשינוי משקולל ע”פ זמן ממצב הבסיס במהלך 12 שבועות, במחקר אקראי ומבוקר עם אטוריקוקסיב.

בוצעה הערכת מטופלים כוללת שכללה  כאב, ספירת מפרקים נפוחים, ומילוי שאלון הערכת בריאות. נעשה מעקב אחר 3 קבוצות טיפול : פלציבו, אטוריקוקסיב במינונים 10/30/60 מ”ג ואטוריקוקסיב במינון 90 מ”ג. ערכי סקירה, ערכי התלקחות מחלה, כמו גם שינויים לאחר הטיפול נותחו ע”י החוקרים.

החוקרים מדווחים כי מבין 1,014 מטופלים שנסקרו , 761 עברו רנדומיזציה. 50% מהם היו ללא טיפול ברקע של bDMARDs או CS , כ-23% היו עם שימוש ברקע של bDMARDs , כ-34% עם CS , ו-8% השתמשו בשניהם.

נמצא כי במטופלי RA הנמצאים תחת טיפול ב-bDMARDs או CS היו רמות דומות של כאב בעת הסקירה, בדומה למטופלים שלא היו תחת הטיפולים הללו. מטופלים אלה חוו התלקחות בכאב לאחר הפסקת טיפול ב-NSAIDS , כשהם מדגימים הפחתה ברמות הכאב תחת טיפול,באטרוקוקסיב , שהיה גם תלוי מינון.

החוקרים מסכמים כי ממצאים אלה תומכים בכך שמטופלי RA הנמצאים תחת טיפול ב-bDMARDs או CS עדיין זקוקים לטיפול באנלגטיקה לשליטה בכאב. הם ממליצים לרופאים המטפלים להמשיך לנטר ולטפל בכאב גם לאחר התחלת טיפול ב-bDMARDs ו/או CS .

BMC Musculoskelet Disord.2015 Feb 13

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה