שני התקני ICD מותאמים לבדיקות MRI נמצאו בטוחים לשימוש (מתוך כנס ה- Heart Rhythm Society)

שני התקני ICD (Implantable Cardioverter Defibrillator) שעברו התאמה לבדיקות הדמיה בתהודה מגנטית (MRI) גברו על משוכה משמעותית כאשר חוקרים מדווחים כי סורק MRI לא השפיע לרעה על ביצועי המכשירים או על הטיפול בהפרעות קצב חדריות.

המומחים מסבירים כי ישנה התווית נגד לביצוע בדיקת MRI במטופלים לאחר השתלת ICD, אך הסוגיה הפכה לבעלת חשיבות רבה.

מהנתונים שפורסמו במהלך כנס ה-Heart Rhythm Society עולה כי ישנם מספר קוצבים בשוק שאינם מושפעים מבדיקת ה-MRI, אך עדיין לא היו התקני ICD שהוגדרו כבטוחים לשימוש במהלך בדיקות MRI. החוקרים בחנו את התקן Evera, התקן ICD חד-לשכתי או דו-לשכתי שעבר התאמה עם שינויים של התכנה והחומרה על-מנת להתאימו לסורק ה-MRI.

במחקר Evera MRI, 275 חולים עברו השתלה של התקן ICD מותאם ל-MRI וחולקו באקראי לבדיקות MRI כלל-גופי כולל סריקות של החזה, עמוד שדרה חזי, עמוד שדרה צווארי וראש או לקבוצת ב ביקורת.

ממצאי המחקר היו מעודדים מאוד, כאשר אף אחד מהמשתתפים במחקר לא פיתח סיבך הקשור בבדיקת ההדמיה. שיעורי ההצלחה להערכת תוצא הבטיחות היו מושלמים ועמדו על 100%.

במחקר שני, הוצגו נתונים אודות התקן ICD אחר (Iforia), שהותאם גם הוא לסורק MRI. מבין 170 משתתפים לאחר השתלת התקן זה שלקחו חלק במחקר ProMRI Study, 154 עברו בדיקת MRI של עמוד שדרה חזי ו-25.7% עברו בדיקת MRI של הלב. חודש לאחר הפרוצדורה, ההתקן נבדק והחוקרים דיווחו על תוצאות טובות באופן דומה.

לא זוהו כל שינוי במדדי קיצוב וחישה. חשוב מכך, לא תוארה כל השפעה על התפקוד העיקרי של התקן ה-ICD, שהוא לזיהוי וטיפול בהפרעות קצב חדריות. מבין כלל המשתתפים עם הפרעת קצב חדרית מסכנת-חיים, כולם זוהו וטופלו נכונה עם ההתקן.

מתוך כנס ה- Heart Rhythm Society

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה