אין מקום לחשוש מפני עקומת הלמידה בביצוע צנתור בגישה רדיאלית במקרים של STEMI (מתוך כנס ה-SCAI)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס מטעם ה-Society for Cardiac Angiography and Interventions עולה כי לאחר 30-40 מקרים הרופאים המבצעים צנתורים בגישה רדיאלית הופכים מיומנים בפרוצדורה גם בטיפול בחולים עם אוטם שריר הלב עם עליות מקטע ST (STEMI או ST-segment Elevation Myocardial Infarction).

בסקירה הרטרוספקטיבית נכללו נתונים מתשעה מתמחים ללא ניסיון קודם בצנתור כלילי במרכז רפואי שלישוני בטורונטו. כל החולים עם STEMI עברו Primary PCI בין 2009-2013 ע”י המתמחים. אעפ”י שהמתמחים היו חסרי ניסיון בפרוצדורות  התערבותיות, הם היו מנוסים באנגיוגרפיה אבחנתית שבוצעה דרך העורק הרדיאלי. בסיכומו של דבר, כל רופא ביצע 30-110 צנתורים כליליים בגישה רדיאלית.

מהתוצאות עולה כי חציון הזמן מהכניסה למעבדת הצנתור ועד לפתיחת עורק כלילי היה הגובה ביותר במקרים המוקדמים. לאחר 20-30 מקרים, חציון הזמן מהכניסה למעבדה עד בלון ירד משמעותית והתייצב לאחר שהמבצעים ביצעו 30-40 מקרים. מעבר לנקודה זו, השיפור בזמני הפרוצדורות היה קטן.

החוקרים מוסיפים כי שיעור הפרוצדורות המוצלחות היה גבוה יותר באופן עקבי בכל הספקטרום של נפח המקרים ושיעור הסיבוכים המוקדמים לא היה גבוה יותר. הם מציינים כי מתמחים המנוסים בפרוצדורות אבחנתיות בגישה רדיאלית, העובדים תחת הדרכה, יכולים ללמוד לבצע את הצנתור בגישה רדיאלית בצורה יעילה.

מתוך כנס ה-SCAI

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה