מרבית החולים לאחר TAVR שורדים לאחר שלוש שנים (JACC Cardiovasc Interv)

מנתונים חדשים עולה כי שלוש שנים לאחר TAVR (Transcatheter Aortic Valve Replacement), 61% מהמטופלים עם היצרות חמורה של מסתם הוותין לאחר השתלת המסתם החדש שורדים. לאחר חמש שנים, שיעורי ההישרדות לאחר TAVR עמדו על 45.5%.

מדגם המחקר מבוסס על 870 חולים לאחר TAVR בבריטניה בין השנים 2007-2009. גיל המשתתפים הממוצע בעת הפרוצדורה עמד על 82 שנים, והזמן המינימאלי מהפרוצדורה עד לאיסוף הנתונים עמד על 4.1 שנים (מקסימום של שבע שנים).

בסיכומו של דבר, שיעורי ההישרדות היו דומים לנתונים ממחקרים אחרים ודומים לשיעורי ההישרדות לאחר שנתיים במחקר PARTNER A, שכלל חולים בסיכון גבוה המתאימים לניתוח ושיעורי ההישרדות באוכלוסיה זו עמדו על 66.1% לאחר שנתיים.

מאפייני החולים היו הגורמים העיקריים שניבאו את ההישרדות לאחר שלוש שנים, כאשר הפרעה בתפקוד הכלייתי, פרפור פרוזדורים, מחלה נשימתית, הפרעה בתפקוד חדר שמאל ומדד EuroSCORE של 18.5ומעלה לוו בסיכון מוגבר לתמותה. המשתנה היחיד שהיה קשור לפרוצדורה וניבא תמותה בטווח הארוך היה אירוע מוחי סביב הפרוצדורה, שלווה בעליה של למעלה מכפליים בסיכון לתמותה לאחר שלוש שנים ועליה דומה לאחר חמש שנים.

החוקרים מוסיפים כי שיעורי ההישרדות במאגר הבריטי היו גבוהים יותר משיעורי ההישרדות לאחר שלוש שנים שתועדו במחקר PARTNER B. במחקר זה, שכלל חולים בסיכון קיצוני שאינם מתאימים לניתוח החלפת מסתם, שיעורי ההישרדות עמדו על 45.9% לאחר שלוש שנים. עם זאת, הם מציינים כי המאגר הבריטי כלל תערובת של חולים בסיכון גבוה ובסיכון קיצוני.

JACC Cardiovasc Interv 2015; 8:645-653

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה