תוצאות מבטיחות לפרוצדורות להסרת קריש דם בטיפול באירועים מוחיים (מתוך כנס ה-ESOC)

פרוצדורות להסרת קריש דם באמצעות מערכת Pneumbra בחולים עם אירוע מוחי איסכמי חד הובילו לתוצאות טובות יותר בהשוואה לטיפול תרומבוליטי בלבד במחקר THERAPY, שתוצאותיו הוצגו במהלך כנס ה-ESOC (European Stroke Organization Conference). המחקר הופסק בשלב מוקדם לאחר שרק 108 מבין 692 המשתתפים גויסו למחקר לאור פרסום התוצאות החיוביות אודות טיפולים אנדווסקולאריים במחקרים אחרים.

מאחר והחוקרים נדרשו להפסיק את המחקר בשלב מוקדם אין לו עוצמה מספקת להדגמת משמעות סטטיסטית, אך הם זיהו מגמה ברורה של תוצאות חיוביות עם הטיפול הנ”ל. המגמה הצביעה על תוצאות טובות יותר בכל התוצאים שנבחנו עם מערכת Pneumbra וגודל ההשפעה דומה למחקרים אנדווסקולאריים אחרים שפורסמו לאחרונה.

המחקר כלל חולים שהופיעו בתוך 4.5 שעות מהופעת אירוע מוחי איסכמי חד על-רקע חסימת כלי דם גדול במחזור הדם הקדמי, קריש שאורכו למעלה מ-8 מ”מ, ומדד NIHSS (National Institutes of Health Stroke Scale) של 8 נקודות ומעלה.

המשתתפים חולקו באקראי לטיפול תוך-ורידי ב-tPA בלבד או לטיפול תוך-ורידי ב-tPA עם שאיבה של קריש הדם עם מערכת Pneumbra. בחולים בקבוצת ההתערבות הזמן הממוצע שחלף מהופעת התסמינים עד לדיקור המפשעה עמד על 226 דקות. הזמן הממוצע מבדיקת CT עד לדיקור המפשעה עמד על שעתיים, מעט ארוך יותר בהשוואה למחקרים אחרים. החוקרים לא דרשו בדיקות מתוחכמות, דוגמת CTA להערכת הקריש.

תוצא הסיום העיקרי היה תפקוד עצמאי, שהוגדר כמדד mRS (Modified Rankin Score) של 0-2 לאחר 90 ימים. שיעור החולים שהשיגו תוצא זה היה גבוה יותר בקבוצת ההתערבות, אך מאחר והמחקר הופסק בשלב מוקדם ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית. תוצא הסיום המשני הדגים תועלת לא-מובהקת בקבוצת ההתערבות, עם יחס סיכויים של 1.76.

מהתוצאות לפי-פרוטוקול, עם 41 חולים בכל קבוצה, תועדה תועלת גדולה יותר בקבוצת ההתערבות; 41.5% מהחולים תפקדו באופן עצמאי, זאת בהשוואה ל-29.3% מהמטופלים ב-tPA בלבד. במקרה זה התוצא המשני היה מובהק סטטיסטית, עם יחס סיכויים של 2.28 ומכאן עולה עדות ברורה לתועלת בקבוצת ההתערבות.

ההתערבות הייתה בטוחה עם מגמת ירידה בשיעור האירועים החריגים ושיעורי התמותה.

מתוך כנס ה-ESOC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה