עדות קלינית ראשונה לרה-מיילינציה בטרשת נפוצה (מתוך הכנס השנתי ה-67 מטעם ה-AAN)

חוקרים מדווחים על מה שהם מכנים כעדות הקלינית הראשונה להוכחת תהליכי רה-מיילינציה בחולים עם טרשת נפוצה תחת טיפול תרופתי. לדבריהם, בחולים עם Optic Neuritis (לעיתים קרובות התסמין הראשון של טרשת נפוצה) שטופלו בנוגדן חד-שבטי BIIB033 חל שיפור בהולכה של אותות חשמליים לאורך עצב הראיה בין הרשתית והמוח.

לדברי החוקרים, לרוב, העיניים מעבירות מידע ויזואלי למוח במהירות של כ-100 מילי-שניות. במהלך אירוע של Optic Neuritis ייתכן עיכוב של 15-40 מילי-שניות במעבר זה. העיכוב מוכר כתהליך לטנטי ונובע מאובדן מייאלין בעצב הראיה.

במחקר הנוכחי בשם Renew ביקשו החוקרים להשלים מחקר בשלב 2 להערכת ההשפעה של טיפול תרופתי על יצירת שכבת מייאלין חדשה. מדגם המחקר כלל 82 חולים עם אירוע ראשון של Optic Neuritis חד-צדדי, שהוא לרוב התסמין הראשון של טרשת נפוצה כך שניתן לזהות מוקדם את החולים במחלה.

המשתתפים השלימו טיפול בסטרואידים במינון-גבוה ולאחר מכן חולקו באקראי לטיפול ב-BIIB033 במינון 100 מ”ג לק”ג, שניתן דרך הוריד, או לטיפול בפלסבו פעם בכל ארבעה שבועות (סך כולל של שישה מינונים).

הערכת רה-מיילינציה נקבעה על-סמך החלמה של ההולכה בעצב הראיה באמצעות הערכת פוטנציאלים מעוררים בשדה הראיה, בהשוואה לעין המקבילה שלא הייתה מעורבת בתחילת הדרך.

מניתוח הנתונים לפי כוונה לטפל עלה כי חל שיפור של 3.48 מילי-שניות בהחלמה לטנטית לאחר 24 שבועות ושל 6.06 מילי-שניות לאחר 32 שבועות עם טיפול ב-BIIB003. מניתוח לפי פרוטוקול עלה כי ערכים אלו היו מובהקים סטטיסטית, עם שיפור של 7.55 מילי-שניות לאחר 24 שבועות ו-9.13 מילי-שניות לאחר 32 שבועות.

בנוסף, 53% מהמטופלים בקבוצת ההתערבות שבו למדדים התקינים, זאת בהשוואה ל-26% מהמטופלים בפלסבו. עם זאת, התרופה לא השפיעה על האמפליטודה.

אירועים חריגים חמורים על רקע הטיפול התרופתי כללו שני מקרים של תגובת רגישות יתר באתר העירוי ועליה אסימפטומטית וחולפת אחת באנזימי כבד.

מתוך הכנס השנתי ה-67 מטעם ה-AAN

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה