חוסר היענות למשטר הטיפול ב-Thiopurine כנגד לויקמיה בילדים עשויה להגדיל את הסיכון להישנות (JAMA Oncol)

בילדים עם ALL (Acute Lymphoblastic Leukemia) שאינם מקפידים על המינונים המומלצים לטיפול ב-6MP (6-Mercaptopurine) ייתכן סיכון מוגבר להישנות, כך עולה מנתונים חדשים, שפורסמו במהלך חודש מרץ בכתב העת JAMA Oncology.

בקרב חולים שהקפידו על הטיפול, שינויים בריכוז מטבוליט 6MP (Thioguanine) בכדוריות הדם האדומות הביאו לעליה בסיכון להישנות. שינויים אלו נובעים בעיקר מהפרעות בטיפול התרופתי, העשויים להוביל להתפתחות עמידות והישנות של המחלה.

החוקרים עקבו אחר רמות 6MP והתלקחות המחלה ב-742 ילדים עם ALL במסגרות טיפול אמבולטורי בין 30 במאי, 2005 ועד 9 בספטמבר, 2011. הם בחנו את ההיענות למשטר טיפול יומי ב-6MP בלמעלה מ-68,000 ימי-מטופל באמצעות מערכת אלקטרונית שתיעדה את התאריך והשעה בה נפתח כל מיכל 6MP. הם מדדו את המינון החודשי הממוצע של 6MP בלמעלה מ-120,000 ימי-מטופל.

לאחר חציון מעקב של 6.7 שנים מהאבחנה, החוקרים מצאו כי שיעורי ההיענות ממוצעים נמוכים מ-95% הובילו לעליה של פי 2.7 בסיכון להישנות (p=0.01). בקרב חולים שהקפידו על משטר הטיפול, שונות גבוהות באותו-מטופל ברמות Thioguanine תרמה לעליה בסיכון להישנות (יחס סיכון של 4.4). בחולים שהקפידו על משטר הטיפול עם רמות משתנות של Thioguanine תועדו שינויים במינון 6MP (יחס סיכויים של 4.5) והפרעות בטיפול התרופתי (יחס סיכון של 10.2).

מנתונים אלו עולה כי חשוב להדגיש את נושא ההיענות למשטר הטיפול ב-6MP ולשמור על חשיפה קבוע ל-Thiopurine לצמצום הסיכון להישנות בילדים עם ALL.

JAMA Oncol 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה