התועלת של דיאטה ים-תיכונית מותאמת להפחתת משקל (Eur J Clin Nutr)

דיאטה ים תיכונית מותאמת עם מוצרי מזון מקומיים עשויה להיות קלה יותר לביצוע ומביאה גם כן לירידה במשקל הגוף, כך עולה מנתונים חדשים מגרמניה, שפורסמו במהלך חודש פברואר בכתב העת European Journal of Clinical Nutrition.

החוקרים כותבים כי הקפדה על דיאטה ים תיכונית עם מוצרי מזון מוכרים יותר וצריכה מבוקרת של ממתקים לוותה בירידה במשקל הגוף לאחר 12 שבועות, עם שמירת הירידה במשקל למשך שנה אחת.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי דיאטה ים תיכונית כוללת שמן זית ואגוזים, ונועדה לסייע להפחתת משקל ולמנוע מחלות לב. עם זאת, בחלק מהמקרים, כולל במדינות אירופאיות ומחוץ למזרח התיכון, קשה להקפיד על דיאטה זו ולכן הם ביקשו לבחון דיאטה מותאמת.

מדגם המחקר כלל 225 מבוגרים משבדיה בעלי עודף-משקל או השמנת-יתר, שהקפידו על דיאטה מתחילת המחקר או צורפו לרשימת המתנה למשך 12 שבועות ולאחר מכן הקפידו על הדיאטה. המשתתפים קיבלו מידע אודות דרכים למנוע עליה חוזרת במשקל הגוף.

בניגוד לדיאטה המסורתית השמה דגש על שמן זית ואגוזים, הדיאטה המותאמת החליפה טעמים מקומיים דוגמת שמן קנולה בטעם טבעי או חמאה, שמן אגוזי מלך ואגוזי מלך. עוד הותרו שתי מנות מבוקרות של ממתקים בכל יום.

חברת California Walnut Commission ו-Taste of Sweden Deutschland, שיצרו את שמן קנולה בטעמים, מימנו את המחקר. השמן ואגוזי מלך סופקו למשתתפים ללא עלות.

לאחר 12 שבועות תחת הדיאטה, המשתתפים ירדו בממוצע מעט למעלה מ-4.5 קילוגרמים ממשקל הגוף. היקף המותניים הממוצע ירד בקרוב ל-5 ס”מ. לשם השוואה, בזמן שהיו ברשימת ההמתנה, המשתתפים בקבוצת הביקורת ירדו בממוצע 0.45 קילוגרמים ולא חל כמעט כל שינוי בהיקף המותניים.

לאחר 12 שבועות דיאטה נרשמה גם ירידה במדד מסת הגוף, כאשר במהלך השהות ברשימת ההמתנה כמעט ולא חל שינוי במדד זה.

כ-72% מהמשתתפים הקפידו על הדיאטה במהלך 12 השבועות הראשונים וכמחצית הקפידו על הדיאטה לאחר שנה אחת בנקודה זו הצליחו לשמור על ירידה של כ-4 קילוגרמים ממשקל גופם. עוד חל שיפור משמעותי בריכוז טריגליצרידים, כולסטרול כולל ו-LDL.

Eur J Clin Nutr 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה