אלירוקומאב הפחית רמות LDL כולסטרול ב-62% בהשוואה לפלציבו (NEJM , הודעת סאנופי)

כולסטרול עורק

 הודעת סאנופי

·         פראלואנט הורידה באופן משמעותי ועקבי את רמות LDL-Cבמחקר הגדול ביותר, כפול סמיות, מפוקח פלצבו, של מעכב PCSK9 , שנעשה עד כה

·         פחות ארועים קרדיווסקורליים משמעותיים נצפו עם פראלואנט בניתוח תוצאות משני

סאנופי ורג’נרון הודיעו היום כי תוצאות מחקר פאזה 3 בן 18 חודשים (78 שבועות) בפראלואנט (אלירוקומאב), תרופה נחקרת, הכולל 2,341 מטופלים בעלי סיכון גבוה הסובלים מהיפרכולסטרולמיה, פורסמו באתר ה-The New England Journal of Medicine.

במסגרת מחקר ה-ODYSSEY LONG TERM, שימוש בפראלואנט 150 מ”ג אחת לשבועיים הפחית רמות כולסטרול בעלות צפיפות נמוכה (LDL-C, או כולסטרול “רע”) ב-62% יותר בהשוואה לפלצבו בשבוע 24 למחקר, תוצאת היעד הראשונית של המחקר, והפחתת רמות ה-LDL נשמרה בעקביות מעל 78 שבועות.

“תוצאות אלה מדגימות את היעילות לאורך זמן של פראלואנט, שניתן בתוספת לטיפול המקסימאלי הנסבל בסטטינים, ומחזקות את פרופיל הבטיחות הכללי העקבי שלו” אמרה פרופסור ד”ר ג’ניפר רובינסון, מנהלת המרכז להתערבות מניעתית, מהמחלקות לאפידמיולוגיה ורפואה, במכללה לבריאות הציבור באוניברסיטת איווה. “בנוסף, ניתוח תוצאות משני (post-hoc) של האירועים הקרדיווסקולריים המשמעותיים משקף ממצא חשוב עבור פראלואנט אנו מצפים בקוצר רוח לתוצאות ממחקר ה-ODYSSEY OUTCOMES, שבוחן את הפוטנציאל של פראלואנט להפחתת אירועים קרדיווסקולריים.”

תוצאות בטיחות ויעלות 18-חודשים (78-שבועות)מחקר ה-ODYSSEY LOMG TERM בחן את פראלואנט 150 מ”ג (n=1,553) אחת לשבועיים בהשוואה לפלצבו (n=788) בחולים בסיכון קרדיווסקולרי גבוה המטופלים בסטטינים במינון המקסימאלי הנסבל עם וללא טיפול נוסף להורדת ליפידים. המחקר כלל גם מטופלים עם היפרכולסטרולמיה משפחתית הטרוזיגוטית (HeFH) (n=276 פראלואנט, n=139 פלצבו). המטופלים קיבלו את התרופה למשך 78 שבועות ולאחריהם  8 שבועות נוספים של הערכת בטיחות. המטופלים הזריקו לעצמם את התרופה אחת לשבועיים במזרק מוכן מראש.


הממצאים המרכזיים כוללים:

·         בשבוע 24, פראלואנט הפחית את רמות ה-LDL-C מרמת הבסיס ב-62% נוספים בהשוואה לפלצבו ((p<0.0001 כאשר הוסף לטיפול הסטנדרטי שכלל סטטינים במינון המקסימאלי הנסבל.

·         היעילות נשמרה לאורך הטיפול ובשבוע 78 נצפתה הפחתה של 56% ברמות LDL-C ביחס לנקודת המוצא במתן פראלואנט בהשוואה לפלצבו ((p<0.0001.

·         בשבוע 24, כ-81% מהמטופלים בקבוצת פראלואנט הגיעו ליעד המטרה של LDL-C שהוגדר מראש (70mg/dL או 100mg/dL בתלות בדרגת הסיכון הקרדיווסקולארי הראשונית) בהשוואה ל-8.5% מהמטופלים שהגיעו ליעד המטרה עם פלצבו ((p<0.0001.


  • תופעות לוואי התרחשו בכ-81% מהמטופלים בפראלואנט ובכ-83% מהמטופלים בפלצבו, והובילו להפסקת טיפול ב-7.2% וב-5.8% מהמטופלים בהתאמה. תופעות הלוואי היו דומות בין הקבוצות, למעט הבדלים בתגובות באזור ההזרקה (5.9% בפרלואנט, 4.2% בפלצבו), כאבי שרירים (5.4% בפרלואנט, 2.9% בפלצבו), אירועים נוירוקוגניטיביים (1.2% בפרלואנט, 0.52% בפלצבו) ותופעות עיניות (2.9% בפרלואנט, 1.9% בפלצבו). ניתוח בטיחות משולב של 3,759 מטופלים מ-9 מחקרים,מבוקרי פלצבו בפראלואנט העלה כי שיעורי תופעות הלוואי השריריות והנוירוקוגניטיביות נמצאו מאוזנים, באופן יחסי, בין פראלואנט ופלצבו.

·         בשבוע 78, תופעות לוואי קרדיווסקולאריות מוכרעות  שהוגדרו מראש (כולל תופעות לוואי קרדיווסקולאריות נוספות מעבר לאלו שהוגדרו כתוצאות “אירועים קרדיווסקולאריים משמעותיים” במחקר ה-ODYSSEY OUTCOMES) הופיעו ב-4.6% ו-5.1% של המטופלים בפארלואנט ובפלצבו, בהתאמה

·         בניתוח תוצאות משני על תוצאה שהוגדרה מראש, שכללה תמותה כתוצאה מאירוע לבבי, אוטם לב, שבץ מוחי או תעוקת חזה לא יציבה הדורשת אשפוז, שיעור נמוך יותר של אירועים לבביים משמעותיים מוכרעים נצפתה בקבוצת פראלואנט (27 מתוך 1550 מטופלים, 1.7%) לעומת קבוצת הפלצבו (26 מתוך 788 מטופלים, 3.3%. HR=0.52; 95% CI 0.31-0.90. p<0.01 נומינאלי). עקומות שיעורי ההאירעות המצטברת נפרדו במשך הזמן.

·         מחקר ה-ODYSSEY LONG TERM לא תוכנן להעריך תוצאות קרדווסקולאריות. מספר האירועים הקרדיווסקולאריים שנצפה בניתוח התוצאות המשני היה קטן יחסית, ובשל כך היכולת להסיק מסקנות על השפעת פראלואנט על תוצאות קרדיווסקולאריות מוגבלת. מחקר ה-ODYSSEY OUTCOMES המתמשך כעת נועד להעריך את היעילות הקרדיווסקולארית של פראלואנט בכ-18,000 מטופלים במשך 5 שנים.

עיקרי מצגת פראלואנט מה- American College of Cardiology’s 64th Annual Scientific Sessions & Expo (ACC.15,:

·         תוצאות חיוביות ממחקרי ה-ODYSSEY CHOICE I וה-CHOICE II, שבחנו את המינון החודשי של פראלואנט 300 מ”ג ופראלואנט 150 מ”ג, הוצגו בכנס של ה- (American College of Cardiology’s 64th Annual Scientific Sessions & Expo (ACC.15, בסן דייגו. הפוסטר המלא נמצא באתר של רג’נרון בקישור הבא.

·         ביום שני, חוקרים יציגו ניתוח בטיחות משולב מחמישה מחקרי פאזה 3 וארבעה מחקרי פאזה 2, כפולי סמיות,  מבוקרי פלצבו, שבחנו מינונים מרובים של פראלואנט וכללו 3,759 מטופלים עם היפרכולסטרולמיה שטופלו גם בסטטינים. המצגת תהיה זמינה ביום שני באתר חברת רג’נרון.

פראלואנט הינו נוגדן חד-שבטי (מונוקלונאלי) אנושי, המכוון כנגד החלבון PCSK9. מוקדם יותר השנה הודיעו רג’נרון וסאנופי שהבקשה לרישיון ביולוגי (BLA) עבור פראלואנט התקבל לבחינה בעדיפות על ידי רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA). על פי ה- Prescription Drug User Fee Act (PDUFA), היעד לבחינה הינו חצי שנה והמועד הצפוי לאישור התרופה הינו ה-24 ביולי 2015. בנוסף, רשות התרופות האירופאית (EMA) קיבל לבחינה את בקשת השיווק לפראלואנט באירופה. ה-FDA ו-EMA קיבלו את השם פראלואנט כשם המסחרי לאלירוקומאב. היעילות והבטיחות של פראלואנט טרם נבדקו במלואן על ידי הרשויות הרגולטוריות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה