התועלת של הדרכת בריאות על-ידי עוזרי רופא (Ann Fam Med)

עוזרי רופא העובדים כמדריכי בריאות עשויים לסייע לחולים לשפר את איזון המוגלובין מסוכרר וערכי כולסטרול מסוג LDL, אך אינם מביאים לאיזון לחץ הדם, בהשוואה לחולים תחת טיפול סטנדרטי, כך עולה מתוצאות מחקר אקראי-מבוקר, שפורסמו בכתב העת Annals of Family Medicine במהלך חודש מרץ/אפריל.

המחקר ארך 12 חודשים וכלל 441 חולים משתי מרפאות בסן-פרנסיסקו. התוצא העיקרי של המחקר כלל תוצא משולב של עמידה לאורך 12 חודשים ביעד של לפחות שלושה מצבים שלא היו מאוזנים היטב בתחילת המחקר: ריכוז המוגלובין מסוכרר, לחץ דם סיסטולי וערכי LDL. תוצאים משניים של המחקר כללו את שיעור החולים שהשיגו את כל שלושת היעדים הללו, כמו גם שיעור החולים שהשיגו כל יעד פרטני.

כל ארבעים מדריכי הבריאות השלימו הדרכה בת 40 שעות בטרם החלו לעבוד כמדריכי בריאות.

בקרב חולים בקבוצת ההתערבות תועד סיכוי גבוה יותר להגשמת התוצא העיקרי המשולב של אחד מהיעדים הקליניים (46.4% לעומת 34.3%, P=0.02), כמו גם תוצא סיום משני משולב שכלל הגשמת כל היעדים הקליניים (34% לעומת 24.7%, p=0.05).

שיעור חולים גבוה כמעט כפליים בקבוצת ההתערבות ענה על יעד ריכוז המוגלובין מסוכרר (48.6% לעומת 27.6%, p=0.01) בהשוואה לחולים בקבוצת הטיפול הסטנדרטי.

במרכז המחקר הגדול יותר, בחולים בקבוצת ההתערבות תועד שיעור גבוה יותר של חולים שענו על יעדי LDL (41.8% לעומת 25.4%, p=0.04). החוקרים מדווחים כי במהלך המחקר עלו רמזים להבדלים בתפקוד של מדריכי הבריאות באתר זה, כולל פחות אינטראקציות לכל מטופל ודרגת אמון נמוכה יותר של המטופלים במדריך הבריאות. מדריך הבריאות באתר זה נעדר במשך למעלה משמונה שבועות ודיווח על קשיים ביישום עקרונות האימון.

החוקרים לא הצליחו להדגים הבדלים בלחץ הדם הסיסטולי בין שתי הקבוצות.

Ann Fam Med. 2015;13:130-138

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה