החשיבות של בדיקת טרופונין יחידה באבחנה של אוטם שריר הלב (BMJ )

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת BMJ עולה כי מדידה יחידה של טרופונין (Elecsys Troponin T high-sensitivity) עשויה לסייע בשלילת אוטם חד של שריר הלב במידה והערכים נמוכים מערך הסף. עם זאת, בדיקה זו צריכה לשמש כחלק מגישה מקיפה למיון החולים ואינה מתאימה בחולים הפונים להערכה רפואית בתוך פחות משלוש שעות מהופעת התסמינים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הם ביקשו לסכם את הדיוק של מדידה יחידה של טרופונין לאבחנה של אוטם חד של שריר הלב בחולים הפונים לחדרי מיון.

החוקרים ערכו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה של מחקרים להערכת הדיוק האבחנתי של הבדיקה. הם ערכו חיפוש במאגרי Medline, Embase ומאגרים אלקטרוניים אחרים, אחר מאמרים שפורסמו בין ינואר 2006 ועד דצמבר 2013. הסקירה כללה מחקרים שבחנו את הדיוק האבחנתי של מדידה יחידה של טרופונין לאבחנה של אוטם חד של שריר הלב בחולים שפנו לחדר המיון בחשד לתסמונת כלילית חדה.

הסקירה כללה 23 מחקרים שדיווחו על תוצאות הבדיקה בקבלה והחוקרים בחנו בנפרד את הנתונים אודות ערכי סף של 14 ננוגרם לליטר ו-3-5 ננוגרם לליטר. בריכוז סף של 14 ננוגרם לליטר (20 מאמרים), סיכום הרגישות של הבדיקה עמד על 89.5% וסיכום הסגוליות עמד על 77.1%. בריכוז סף של 3-5 ננוגרם לליטר (שישה מאמרים), סיכום הרגישות עמד על 97.4% וסיכום הסגוליות עמד על 42.4%. המשמעות כי עם ריכוז סף של 14 ננוגרם לליטר, הבדיקה תפספס אבחנה של אוטם חד של שריר הלב בשני חולים מבין 21 נבדקים (תוצאה שלילית-שגויה) ותוביל לאבחנת אוטם שריר הלב ב-18 מבין 79 חולים ללא אוטם שריר הלב (תוצאה חיובית-שגויה). עם ריכוז סף של 3-5 ננוגרם לליטר, מספר מקרי אבחנה שליליים שגויים צפוי להיות קטן מאחד ומספר המקרים של תוצאות חיוביות-שגויות יעמוד על 46 חולים.

BMJ 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה