הנחיות חדשות שמות דגש על חשיבות הפחתת עומס בטיפול בכף רגל סוכרתית (J Am Podiatr Med Assoc.)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of American Pediatric Association מתפרסמות המלצות חדשות השמות דגש על הפחתת עומס במסגרת הטיפול בחולים עם כף רגל סוכרתית. צוות המומחים בחנו את הספרות הרפואית והציגו שמונה המלצות מבוססות-ראיות בנוגע לטיפול בכף רגל סוכרתית, עם דגש על הפחתת עומס על הרגל.

לאחר סקירת מאגרי PubMed אחר עדויות בנוגע להפחתת עומס במסגרת הטיפול בכף רגל סוכרתית פאנל המומחים התכנס במהלך חודש מרץ, 2013, בפילדלפיה, במטרה לנסח מסמך הצהרות והמלצות בגישת GRADE (Grading of Recommendations Assessment, Development, and Evaluation) להערכת איכות העדויות והצגת חוזק ההמלצות.

מהנתונים עולה כי יש עדויות ברורות המוכיחות כי הפחתת עומס הולמת מגדילה את סיכויי ההחלמה של כף רגל סוכרתית ונדרש שימוש רב יותר בגישה זו. ההמלצות נועדו להנחות רופאים באשר לשימוש האופטימאלי באמצעים להפחתת עומס על-סמך הערכה ראשונית מקיפה של המטופל והפצע והצורך בשיפור ההיענות לגישות אלו.

מהנתונים עולה כי סיכויי החלמה של כף רגל סוכרתית עולה עם ההיענות לגישת טיפול זו וכי ההנחיות הנוכחיות תומכות בשימוש בגבס שלא ניתן להסרה או סדי קיבוע קרסול בזמן הליכה כשיטות הטובות ביותר להפחתת עומס. קיים פער בין בסיס העדויות התומך ביעילות של הסרת עומס במסגרת הטיפול בכף רגל סוכרתית ובין הטיפול הניתן בפועל, למרות הסכמה באשר לטיפול הסטנדרטי הטוב ביותר.

J Am Podiatr Med Assoc. 2014;104:555-567

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה