המכון הלאומי לבריאות ומצוינות קלינית של בריטניה תומך בשימוש בפרדקסה לפקקת ורידים עמוקים ותסחיף ריאתי (מתוך הודעת NICE)

במסמך הנחיות סופי מטעם המכון הלאומי לבריאות ומצוינות קלינית של בריטניה (NICE או National Institute for Health and Clinical Excellence) ניתן אור ירוק לשימוש ב-Dabigatran (פרדקסה) לטיפול בפקקת ורידים עמוקים ותסחיף ריאתי.

ההחלטה הסופית, שהתקבלה השבוע, סוללת את הדרך למתן תגמול מטעם ה-NHS (National Health Services), בעקבות מסמך הנחיות שפורסם מטעם NICE בחודש אוקטובר.

ועידת המומחים סבורה כי לפרדקסה תועלת אפשרית בחולים רבים עם פקקת ורידים עמוקים או תסחיף ריאתי, בפרט אלו עם גורמי סיכון להישנות קרישי דם ולכן נדרשים לטיפול ממושך יותר. הם שמחים על האפשרות לאשר את הטיפול כאפשרות משתלמת מבחינת עלות-תועלת לטיפול בפקקת ורידים עמוקים ותסחיף ריאתי ומניעת אירועים נוספים במבוגרים.

בהערכת התועלת הקלינית של פרדקסה במקרים של פקקת ורידים עמוקים ו/או תסחיף ריאתי, המומחים לקחו בחשבון נתונים ממחקרי RECOVER, RECOVERY II, RE-MEDY ו-RE-SONATE. להערכת מאזן עלות-תועלת, הם לקחו בחשבון שני תרחישים: אחד בחו החולה טופל באופן חד והשני בו ניתן טיפול מונע ארוך-טווח למניעת תרומבואמבוליזם ורידי.

באשר לטיפול החד, מהנתונים עולה כי לא ניתן לקבוע במדויק את מאזן ICER (Incremental Cost-Effectiveness Ratio), אך מהנתונים עולה כי מדובר בפחות מ-20,000 יורו לכל QALY (Quality Adjusted Life Year) נוסף, המוגדר כשימוש משתלם של כספי NHS. באשר להישנות תרומבואמבוליזם ורידי, מהאיגוד נמסר כי הערכת עלות-תועלת בהשוואה לקומדין הייתה ככל הנראה נמוכה מדי (9,973 יורו לכל QALY נוסף) וסקירת העדויות שערכו בעצמם הייתה גבוהה מדי (35,786 פאונד לכל QALY נוסף), אך מאזן ICER ככל הנראה נופל איפשהו בין שתי ההערכות הללו.

מהאיגוד נמסר עוד כי עלות פרדקסה דומה לעלות Rivaroxaban (קסרלטו), נוגד-קרישה פומי חדש אחר שקיבל אור ירוק ע”י המכון הלאומי בבריטניה לטיפול בפקקת ורידים עמוקים ותסחיף ריאתי ומניעת הישנות פקקת ורידים עמוקים ותסחיף ריאתי. בשנת 2011, הומלץ גם כי Apixaban (אליקוויס) תאושר למניעת תרומבואמבוליזם ורידי במבוגרים לאחר ניתוח מתוכנן להחלפה מלאה של מפרק הירך או הברך.

National Institute for Health and Clinical Excellence

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה