ראשי הסתדרות הרופאים הגרמניים הביעו בפני ראשי הר”י התנצלות וחרטה על התנהלות המערכת הרפואית הגרמנית כלפי היהודים בזמן השואה (הארץ)

ראשי הסתדרות הרופאים הגרמנית הגיעו לארץ בשבוע שעבר בכדי להביע התנצלות בפני הר”י על ההתנהלות של ההסתדרות הרפואית הגרמנית, ורופאים גרמניים בתקופת השואה, כלפי רופאים יהודים. יו”ר ההסתדרות הגרמני,  פרופ’ מונטגומרי (בתמונה, באדיבות WMA ) הביע את ההתנצלות הרשמית במסגרת פגישה עם ראשי הר”י.

ערב מלחמת העולם השנייה כללה הסתדרות הרופאים הגרמנית 53,000 רופאים, מהם 17% היו רופאים יהודיים. ההסתדרות הרפואית הגרמנית לקחה חלק פעיל ברדיפות אחר יהודים, כולל הגבלת היכולת של רופאים יהודיים לטפל בחולים, עד לשלילת רישיונם בסוף שנות ה-30.

לדיווח ב”הארץ”

הערת המערכת:

חשוב לזכור כי מעבר ליחס הלא חברי לרופאים היהודיים, המערכת הרפואית הגרמנית שיתפה פעולה באופן בולט עם הנאצים כולל מתן בסיס מדעי  לתורת הגזע (וביצוע מחקרים רבים להוכחת התורה) ולאחר מכן אף מעורבות ומתן לגיטמציה אתית רפואית למעשי הזוועה הרבים שביצעו הנאצים ביהודים.

לגבי ההתנצלות, אמנם היא מגיעה באיחור של כמעט 80 שנה…אבל עצם העובדה שהסתדרות הרופאים הגרמניים מצאה לנכון כעת להביע חרטה והתנצלות ואף כפי שמדווח גם עשתה זאת מיוזמתה צריכים להתקבל בהערכה המתאימה. 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה