חשיבות טיפול עם דיור במבוגרים צעירים עם התמכרות לאופיאטים (Drug and Alcohol Dependence)

במבוגרים צעירים עם התמכרות לאופיאטים דוגמת Oxycodone והרואין הסיכויים הטובים ביותר לגמילה בטווח הארוך היא במסגרת תכניות טיפול המשלב דיור במקום, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Drugs and Alcohol Dependence.

לדברי החוקרים, לאור עדויות לפיהן טיפול אמבולטורי בתלות באופיואידים במבוגרים צעירים אינו יעיל כמו בחולים מבוגרים, דרושות אפשרויות אחרות להגנה על אוכלוסיה פגיעה זו.

במטרה להעריך את התוצאות ארוכת הטווח של טיפול המשלב דיור (Residential Treatment) במבוגרים צעירים עם התמכרות לאופיאטים, הם ערכו מחקר שכלל 292 מבוגרים בגילאי 18-24 שנים בתכנית גמילה המבוססת על גישת 12 צעדים. רבע מהמשתתפים ענו על הקריטריונים לתלות באופיאטים, 20% ענו על הקריטריונים לשימוש לרעה באופיאטים ו-55% קיבלו טיפול בשל התמכרות לחומרים אחרים, דוגמת אלכוהול ותרופות שאינם אופיאטים.

מהתוצאות עולה כי ניסיונות הגמילה היו יעילים יותר במבוגרים בגילאי 18-24 שנים, עם התמכרות לאופיאטים בהשוואה לאלו שרק השתמשו לרעה באופיאטים.

שישה חודשים לאחר גמילה, 43% מאלו עם תלות באופיאטים לא השתמשו בסמים, תוצאות טובות בהשוואה לשיעורי גמילה של 38% לאחר שישה חודשים בקבוצת גיל זו בתכנית גמילה אמבולטורית.

לאחר 12 חודשים, 29% מהחולים עם תלות באופיאטים לא השתמשו בסמים, זאת בהשוואה ל-22% מאלו שהשתמשו לרעה באופיאטים ו-32% מאלו שקיבלו טיפול בשל הפרעות הקשורות בשימוש בחומרים אחרים.

החוקרים כותבים כי לממצאי המחקר חשיבות רבה מאחר ושמים דגש על הצורך לעודד טיפול המשלב דיור בטיפול במבוגרים עם התמכרות לאופיאטים.

Drug and Alcohol Dependence 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה