האם יש תועלת בתיקון ניתוחי של אי-ספיקה מיטראלית במהלך ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים? (מתוך כנס מטעם ה-AHA)

בחולים עם אי-ספיקה בינונית של המסתם המיטראלי על-רקע פגיעה איסכמית, המיועדים להשלמת ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים, לא תועדה כל תועלת קלינית בעקבות תיקון המסתם המיטראלי במהלך הניתוח, לצד עליה בשיעור הסיבוכים הנוירולוגים, כך עולה מתוצאות המחקר הגדול ביותר להערכת הנושא, שפורסמו במהלך כנס מטעם ה-American Heart Association.

אעפ”י שבחולים בהם הושלם תיקון של המסתם תועד שיפור בתפקוד המסתם בהשוואה לאלו בהם בוצע ניתוח מעקפים בלבד, הדבר לא תורגם להפחתת תוצאות קליניות לאחר שנה אחת. מעבר לכך, בחולים אלו נרשמה עליה בהשפעות הנוירולוגיות, ככל הנראה עקב זמן ממושך יותר על משאבת לב-ריאה לצורך השלמת הפרוצדורה לתיקון המסתם.

מדגם המחקר כלל 301 חולים עם מחלת עורקים כלילית רב-כלית ואי-ספיקה מיטראלית בינונית על-רקע איסכמי, שחולקו באקראי לניתוח מעקפים בלבד או ניתוח מעקפים עם תיקון מסתם מיטראלי.

לאחר שנה אחת לא תועד הבדל בין הקבוצות בתוצא הסיום העיקרי של המחקר שהוגדר כמדד LVESVI (Left Ventricular End Systolic Volume Index) או בתוצאי סיום משניים משולבים שכללו אירועים לבביים מג’וריים או אירועים צרברווסקולאריים (תמותה, אירוע מוחי, ניתוח מסתם מיטראלי בהמשך, אשפוז עקב אי-ספיקת לב ועליה בסיווג NYHA).

הוספת תיקון מסתם מיטראלי לוותה בעליה של 57 דקות במהלך הזמן ששהו החולים על משאבת לב-ריאה (163 לעומת 106 דקות), אשפוז ממושך יותר לאחר הניתוח, עליה באירועים נוירולוגים חמורים (כולל אירוע מוחי, אירוע איסכמי חולף ואנצפלופתיה מטבולית) ושיעור גבוה יותר של פרפור פרוזדורים. עם זאת, אי-ספיקה מיטראלית בינונית או חמורה הייתה פחות נפוצה עם פרוצדורה משולבת, בהשוואה לניתוח מעקפים בלבד.

מתוך כנס מטעם ה-American Heart Association

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה