הערכת תוצאות הטיפול במשלב FOLFOXIRI עם Bevacizumab כנגד ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום (N Engl J Med)

במאמר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי בחולים עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום, משלב FOLFOXIRI (Fluorouracil, Leucovorin, Oxaliplatin ו-Irinotecan)  עם Bevacizumab הביא לתוצאות טובות יותר, בהשוואה למשלב FOLFIRI (Fluouracil, Leucovorin, Irinotecan) עם Bevacizumab, לצד עליה בהיארעות אירועים חריגים משנית לטיפול התרופתי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לפני הצגת הטיפול ב-Bevacizumab, משלב FOLFOXIRI הציג תוצאות טובות יותר בהשוואה למשלב FOLFIRI בטיפול בחולים עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום. במחקר בשלב 2 זוהו תוצאות מבטיחות למשלב FOLFOXIRI עם Bevacizumab ושיעור מתקבל על הדעת של אירועים חריגים.

במסגרת המחקר הנוכחי חולקו באקראי 508 חולים עם ממאירות גרורתית ולא-מטופלת של המעי הגס והרקטום, לטיפול במשלב FOLFIRI עם Bevacizumab (קבוצת ביקורת) או FOLFOXIRI עם Bevacizumab (קבוצת מחקר). החולים טופלו בעד 12 מחזורי טיפול, לאחריהם המשך טיפול במשלב Fluorouracil עם Bevacizumab עד להתקדמות המחלה. תוצא הסיום העיקרי של המחלה היה הישרדות ללא-התקדמות.

חציון משך הישרדות ללא התקדמות עמד על 12.1 חודשים בקבוצת המחקר, בהשוואה ל-9.7 חודשים בקבוצת הביקורת (יחס סיכון של 0.75, p=0.003). שיעורי התגובה האובייקטיביים עמדו על 65% בקבוצת המחקר ועל 53% בקבוצת הביקורת (p=0.006). משך ההישרדות הכוללת היה ארוך יותר, אך לא באופן מובהק סטטיסטית, בקבוצת המחקר (31 חודשים לעומת 25.8 חודשים, יחס סיכון של 0.79, p=0.054).

שיעורי ההיארעות של רעילות עצבית בדרגה 3/4, שלשולים ונויטרופניה היו גבוהים יותר משמעותית בקבוצת הטיפול במשלב FOLFOXIRI עם Bevacizumab.

לסיכום, משלב FOLFOXIRI עם Bevacizumab נמצא יעיל יותר ממשלב FOLFIRI עם Bevacizumab בטיפול בחולים עם ממאירות גרורתית של המעי הגס והרקטום, לצד עליה בשיעור האירועים החריגים משנית לטיפול התרופתי.

N Engl J Med 2014; 371:1609-1618

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה