ה-FDA אישר אפליקציה סמרטפונית המיועדת להעריך תפקוד קוגנטיבי (מדסקייפ)

ה-FDA אישר בדיקה קוגנטיבית ממוחשבת, המוכרת בשם DANA , אשר ניתנת לשימוש באמצעות אפליקציה סמטרפונית או טבלטית, הן במערכת ההפעלה של אנדרואיד והן בזו של אפל. האפליקציה מיועדת להעריך מטופלים החשודים כסובלים מבעיות קוגנטיביות או פסיכולוגיות.

האפליקציה של DANA מאפשרת לקלינאים לבצע מדידה אובייקטיבית של זמני תגובה ודיוק, ובכך לסייע להערכת מצב רפואי או פסיכולוגי.  בהודעת החברה שפיתחה את DANA נמסר שזמן תגובה הוא מעין “תרמומטר של המוח” והוא מהווה חלק חיוני בביצוע הערכה של מטופל ע”י מומחה.

מערכת DANA כוללת מבחנים פסיכולוגים וקוגנטיביים המתבצעים ע”י איש מקצוע מיומן שיכול להעריך גורמים העשויים להשפיע על מדידת זמני תגובה, כמו זעזוע מוח, דמנציה, PTSD , דכאון, לחץ, עייפות, תרופות ללא מרשם ותרופות מרשם, וכן גם תוספי תזונה מסויימים. 

החברה מציינת שיכולת ביצוע הערכה באמצעות מכשירים ניידים כמו DANA מהווים הבטחה גדולה ביכולת לתמוך בתהליכי אבחנה וטיפול של מליוני אמריקאים הסובלים מהפרעות קוגנטיביות.  ע”פ הודעת החברה פיתוח DANA נעשה באמצעות מימון שהגיע מחיל הים האמריקאי וקרנות פיתוח נוספות של הצבא האמריקאי שמטרתן לסייע בהערכת מצב בריאותי של אנשי צבא, ובמסגרת תהליך הפיתוח המערכת נבחנה גם באפגניסטן.

לדיווח במדסקייפ 

.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה