הוספת Tocilizumab לטיפול בדלקת מפרקים שגרונית מאפשרת הפחתת מינון טיפול בסטרואידים (Rheumatology)

טיפול ב- Tocilizumab מאפשר להפחית את מינון הטיפול בקוריקוסטרואידים בחולים רבים עם דלקת מפרקים שגרונית (Rheumatoid Arthritis), כך מדווחים חוקרים מצרפת במאמר חדש שפורסם בכתב העת Rheumatology.

החוקרים הוסיפו Tocilizumab לטיפול ב-130 חולים עם דלקת מפרקים שגרונית, שנטלו מינון יומי ממוצע של קורטיקוסטרואידים המקביל לפרדניזולון במינון 10 מ”ג. ב-125 חולים מדובר היה במחלה פעילה.

במהלך מעקב ממוצע של 21.3 שבועות, 19 חולים הפסיקו את הטיפול ב- Tocilizumab לאור תופעות לוואי, כשלון ראשוני או משני, או מסיבות אחרות, ושישה חולים אבדו במהלך המעקב.

במהלך הטיפול ב- Tocilizumab, המינון היומי הממוצע של קורטיקוסטרואידים ירד מ-10 מ”ג בתחילת המחקר ל-8.7 מ”ג לאחר ארבעה שבועות, 8.0 לאחר שמונה שבועות, 7.5 מ”ג לאחר 12 שבועות ו-6.5 מ”ג לאחר 24 שבועות.

באותה עת, נרשמה ירידה במדד DAS28 (Disease Activity Score) מ-5.1 בתחילת המחקר ל-3.0 לאחר 24 שבועות.

לאחר 24 שבועות, מרבית החולים (53.8%) נטלו מינון יומי של קורטיקוסטרואידים של 5 מ”ג, או פחות, והטיפול בקורטיקוסטרואידים הופסק לחלוטין בחולה אחד לאחר ארבעה שבועות, בשלושה חולים לאחר שמונה שבועות, בשמונה חולים לאחר 12 שבועות וב-15 חולים לאחר 24 שבועות.

מעבר למינוני קורטיקוסטרואידים גבוהים בתחילת המחקר, לא זוהו גורמים אחרים המנבאים שינויים במינון היומי של קורטיקוסטרואידים.

החוקרים זיהו מגמה לפיה חלה ירידה גדולה יותר במינון קורטיקוסטרואידים, ממצא שהוביל את החוקרים להעלות השערה כי היעד התרפויטי העיקרי של הרופאים הוא להפחית את מינון קורטיקוסטרואידים, גם אם לצעד זה השפעה שלילית על פעילות המחלה.

דרושים מחקרים נוספים  במטרה לאשר את ממצאי המחקר ולבחון את ההשערה הנ”ל.

Rheumatology 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה