מניופולציה ספינאלית בנוסף על תרגילים וייעוץ משיגה שיפור גדול יותר בטווח הקצר בכאבי גב הקשורים לרגליים (Annals of Internal Medicine )

במטופלים עם כאב י גב הקשורים לרגליים(BRLP) , מניפולציה ספינאלית (SMT) יחד עם תרגילים בית ויעוץ (HEA) השיגו שיפור קצר טווח גדול יותר בכאב ובתפקוד מאשר HEA בלבד, כך לפי מחקר חדש המתפרסם ב-Annals of Internal Medicine

החוקרים השוו את האפקט של SMT+HEA לעומת HEA למשך 12 שבועות ו-52 שבועות , ב-192 מטופלים עם BRLP .

המטופלים הוקצו אקראית לקבלת שתי הגישות הטיפוליות.  התוצאות הוערכו על בסיס דיווח עצמי, תפקוד ושאלון שיפור גלובלי, ושימוש בתרופות לאחר 3,12,26 ו-52 שבועות. נעשתה גם בדיקה בלתי תלויה להערכת המטופלים לאחר 12 שבועות.

נמצא ש-SMT+HEA הדגים שיפור קליני מובהק על פני HEA בלבד לאחר 12 שבועות (10 נקודות אחוז הבדל, ברווח בר סמך של 2-19 , p=0.008 ), אך לא לאחר 52 שבועות (שיפור של 7 נקודות אחוז, בטווח בין 2- ל-15, p=0/.146 ) .

השיפור לאחר 12 שבועות בקבוצה המשולבת היה ברמת כאבי גב תחתון, מוגבלות, ציון תפקוד פיסיקלי, שיפור כללי ושביעות רצון. לא היה שיפור בציון הבריאות הנפשית.

החוקרים מסכמים כי עבור מטופלים עם כאב תת-אקוטי וכרוני מסוג BRLP , הוספת SMT על HEA היא בטוחה ואפקטיבית, עם תוצאות טובות יותר בטווח הקצר, בהשוואה ל-HEA בלבד.

Ann Intern Med. 2014;161:381-391

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה