התחלת טיפול נוגד קרישה בשיחרור מאישפוז במטופלים עם אי ספיקת לב ופרפור פרוזדורים קשור לשיפור בתמותה (CIRCOUTCOMES)

מטופלים הסובלים מאי ספיקת לב ופרפור פרוזדורים המתחילים בטיפול נוגד קרישה בשלב השיחרור מבית החולים נהנים מירידה בשיעורי התמותה לאחר שנה ו-3 שנים, כך מדווח היום מחקר חדש המתפרסם ב-CIRCOUTCOMES .

ברקע מציינים החוקרים כי מטופלים עם אי ספיקת לב ופרפור פרוזדורים נמצאים בסיכון מוגבר לאירועים תרומבוטיים מאשר מטופלים עם אי ספיקת לב בלבד. למרות זאת, קיימת שונות ברמת השימוש בנוגדי קרישה במטופלים אלה, בעיקר במטופלים קשישים יותר עבורם האפקטיביות אינה מובנת מספיק.

החוקרים עשו שימוש ברשם קליני שהיה מקושר לתביעות ל”מדיקייר” מ-2005 עד 2011, כאשר הם בוחנים תוצאות עבור מטופלים קשישים יותר המאושפזים בשל אי ספיקת לב ופירפור פרוזדורים, אשר החלו טיפול חדש בנוגדי קרישה בעת השיחרור.

החוקרים השתמשו במודל COX יחסי והסתברויות משוקללות מנוגדות לצורך התאמות לבחירה מוטה של מטופלים.

יעדי המחקר המרכזיים היו תמותה ואישפוז חוזר בתוך 1-3 שנים. מבין 5,105 המטופלים ב-195 בתי חולים, 1623 (31.8%) החלו טיפול נוגד קרישה בעת השיחרור.

המטופלים בנוגדי קרישה היו בסיכון מופחת לא מתואם מובהק (P<0.001 )נמוך יותר לתמותה בהשוואה למטופלים שלא קיבלו נוגדי קרישה : 26.4% מול 42.8% , ולאישפוזים מכל סיבה (58.4% מול 63.7%) לאחר שנה.

לאחר שיקלול הסתברות לקבלת טיפול והתאמות לתרופות אחרות באישפוז, טיפול נוגד קרישה היה קשור עם תמותה מופחתת מותאמת לאחר שנה עם סיכון יחסי של 0.7 (ברווח בר סמך ב-99% הסתברות בין 0.59-0.82), אך לא היה הבדל מובהק סטטיסטי בסיכון לאישפוז חוזר (סיכון יחסי 0.89 , בטווח 0.78-1.01 ) או אישפוזים חוזרים אחרים.

התוצאות היו דומות גם לאחר מעקב של 3 שנים.

החוקרים מסיקים כי התחלת טיפול נוגד קרישה בבית החולים היה קשור עם שיפור מובהק בתמותה לאחר שנה אחת ו-3 שנים, אך לא היה קשור עם שיפור מובהק באישפוזים חוזרים על רקע קרדיווסקולרי בין המטופלים עם אי ספיקת לב ופירפור פרוזדורים.

CIRCOUTCOMES.113.000632

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה