הושתל ה-ILR הזעיר הראשון במרכז הרפואי ת”א לניטור הפרעות קצב לב (הודעת איכלוב)

הודעת המרכז הרפואי ת”א ע”ש סורסקי

התקן חדש לניטור הפרעות קצב של הלב הושתל לראשונה במרכז הרפואי תל-אביב. ההתקן החדש מתוצרת חברת “מדרטרוניק” שגודלו הוקטן ב 90% מהמכשיר הקודם, הוא בעל יכולות תיעוד מרשימה של כ-3 שנים רצופות, הקלטה לזיכרון אוטומטית וידנית. ההתקן משדר מידי יום באמצעות מערכת טלמטרית (שידור דרך טלפון (carelink את נתוני קצב הלב של המטופל לרופא המטפל על מנת לאפשר התערבות רפואית מידית במקרה של הפרעת קצב מסכנת חיים.

ד”ר רפאל רוסו (בתמונה) , מנהל השירות לטיפול בפרפור פרוזדורים במרכז הרפואי תל-אביב מסביר כי “ההתקן החדש  מושתל תת עורית באזור בית החזה בעזרת מזרק מיוחד כשהפעולה מצריכה הרדמה מקומית בלבד, אורכה כ-5 דקות כשבסיום הפעולה, החולה משתחרר לביתו”.

כידוע, התעלפויות חוזרות ובלתי מוסברות ( (syncope, דפיקות לב מהירות שמופיעות ונפסקות בפתאומיות מהוות אתגר רפואי אבחנתי יום יום בחדרי המיון. זיהוי מדויק של הפרעות קצב שעלולות לגרום לשבץ מוחי  יכול לעיתים להציל חיי אדם. עד כה, רוב השיטות לניטור הפרעות קצב בטכנולוגיות הקיימות כמו: תרשימי א.ק.ג, הולטרים שהיו מוגבלים למשך 24 שעות וכו’ והיו מסורבלים מבחינת הנוחות ולמטופל.

לדברי ד”ר רוסו “השתלה תת עורית של התקן זעיר הנקרא Implantable Loop Recorder (ILR) מאפשר ניטור מתמשך, אפילו למספר שנים, לזיהוי הפרעות קצב לב פתאומיות, בלתי צפויות ברמת דיוק גבוהה מאוד ויכולת ניטור.  השימוש בהתקן זה הוכח כיעיל לזיהוי של הפרעות קצב כגון חסם הולכה פתאומי או הפרעת קצב חדרית מהירה מסוג של טכיקרדיה חדרית בחולים עם התעלפות חוזרת שבהם שיטות אבחנתיות אחרות לא הועילו”.

מחקר שפורסם בחודש יולי בעיתון the New England Journal Medicine (ושדווח באי-מד כאן ) הראה שמכשיר ILR שהושתל בחולים שחלו בשבץ מוחי איסכמי (משני לחסם פתאומי של עורק המספק דם למוח) זיהה נוכחות של פרפור פרוזדורים ב-8.9% מהחולים כאשר שיטות ניטור אחרות אבחנו את הפרעת הקצב רק ב-1.4%. זיהוי מוקדם של פרפור העליות מאפשר התחלת טיפול לדילול הדם באופן מידי והפחתה משמעותית של הסיכון לאירוע חוזר של שבץ מוחי.

מקור ההודעה: המרכז הרפואי ת”א

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה