המגמות בשוק נוגדי הקרישה בארה”ב : כ-60% מהמרשמים החדשים הם לנוגדי הקרישה החדשים (Am J Med )

במאמר המתפרסם ב-Am J Med בוחנים המחברים את התנודות והמגמות בשוק נוגדי הקרישה, על רקע כניסת נוגדי הקרישה הפומיים החדשים לשוק האמריקאי מהם עולה כי כ-60% מהמרשמים החדשים המיועדים למטופלים עם פרפור פרוזורים (AF) באמצע 2013 היו של התרופות הפומיות החדשות. בערכים כספיים, בשל המחיר הגבוה יותר של התרופות החדשות, היוו 98% מסך ההוצאה על המרשמים החדשים.

החוקרים מציינים כי מין נשי, הכנסה נמוכה יותר, ערכי CHADS2 ו-CHA2DS2-VASC גבוהים יותר היו קשורים באופן מובהק עם סיכוי נמוך יותר לקבלת מרשם לנוגדי הקרישה החדשים. סך העלות החצי שנתית לטיפול עם נוגדי הקרישה החדשים הייתה גבוהה יותר ב-900 $ בהשוואה לעלות הטיפול בוורפרין. 

מבחינת ההתפלגות בין שלושת נוגדי הקרישה החדשים (פרדקסה, קסרלטו ואליקוויס) מדווחים החוקרים כי פרדקסה שהיה התכשיר הראשון שהושק הגיע לשיא של נתח שוק של 44% מהמרשמים ל-AF לאחר השנה הראשונה מההשקה. בסוף תקופת המחקר, באמצע 2013מ, לאחר כניסת נוגדי הקרישה הפומיים הנוספים, צנח נתח השוק של פרדקסה ל-15% בלבד, ככל הנראה גם בגלל כניסת התכשירים החדשים (בעיקר קסרלטו ) והן בשל כתבות שליליות שפורסמו בתקשורת האמריקאית באשר לסיכון לדימומים והתקפי לב הקשור בפרדקסה (שמאוחר יותר נדחו טענות אלה ע”י ה-FDA) .

Am J Med2014; DOI:10.1016/j.amjmed.2014.05.03

הערת  מערכת : יש לשער שהמגמות המוצגות בשוק האמריקאי  דומות גם בשוק הישראלי.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה