חלק גדול ממושתלי ICD אינם מודעים לכך שאין חובה להחליף את סוללת ההתקן (JAMA Intern Med)

מחצית מהחולים שנשאלו בסקר שנערך לאחרונה דיווחו כי לא היו מודעים לכך שאין חובה להחליף את סוללת התקן מסוג ICD (Implantable Cardioverter Defibrillator), ומבין אלו, למעלה מרבע דיווחו כי סברו כי לו היו יודעים כי מדובר באפשרות ולא בהכרח, היו מסרבים להחלפת הסוללה.

ממצאים אלו מעוררים שאלות חשובות בנוגע למודעות של החולים לזכותם לסרב לטיפול ולקבל החלטות באופן עצמאי.

החוקרים שלחו שאלונים לכל החולים שטופלו בבית החולים שלו ועברו החלפה של סוללת ICD במהלך תקופה של ארבע שנים. בסופו של דבר, התקבלו תשובות מ-106 מטופלים (72% מהנשאלים). 51.9% דיווחו כי לא היו מודעים לכך שאין הכרח בהחלפת סוללת ICD, כאשר 27.2% מהם טענו כי היו שוקלים לא להחליף את הסוללה, במידה והיו יודעים שהדבר אפשרי.

החולים שנשאלו נטו גם להעריך ביתר את התועלת מצילת החיים של ההתקנים שלהם ולא העריכו באופן מספק את הסיכון הכרוך בשינוי סוללת ההתקן, כאשר אחד מכל חמישה חולים סבר כי אין סכנה בפרוצדורה.

88 מבין 106 חולים שנשאלו הסכימו כי חשוב או חשוב מאוד לערוך דיון עם הרופא המטפלים בנוגע לסיכונים ולתועלת של המשך טיפול בהתקן ICD, בטרם קבלת החלטות בנוגע להחלפת סוללה.

שיתוף החולים בתהליכי קבלת החלטות הנוגעות להתקן ICD נבחן במחקרים שפורסמו לאחרונה ומומחים בתחום טענו כי חולים אינם מודעים לכך שאין חובה לבצע החלפת התקן.

JAMA Intern Med 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה