ההשפעה של פגישות רפואיות משותפות על שביעות הרצון של המטופלים (Ann Fam Med)

במאמר שפורסם בכתב העת Annals of Family Medicine מדווחים חוקרים כי פגישות רפואיות משותפות מלוות בשביעות רצון גדולה יותר של המטופלים, בהשוואה לטיפול סטנדרטי. עם זאת, עם טיפול סטנדרטי תועדה שביעות רצון גדולה יותר בקרב המטופלים בתקשורת עם איש הצוות הרפואי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי פגישות רפואיות משותפות הופכות פופולאריות יותר ויותר, אך לא ידוע רבות אודות ההשפעה שלהן על שביעות הרצון של המטופלים. כעת ערכו החוקרים מחקר שנועד לבחון את שביעות הרצון הכוללת וחווית הטיפול הממוקד במטופל בקרב מטופלים שלקחו חלק במפגשים רפואיים משותפים לעומת פגישות רפואיות סטנדרטיות.

מדובר במחקר חתך שהתבסס על שאלונים להערכת שביעות הרצון של המטופלים ומדדים אחרים של טיפול ממוקד-מטופל וכלל 921 מטופלים בפגישות רפואיות משותפות ו-921 מטופלים בקבוצת טיפול סטנדרטי, בין השנים 2008-2010.

40% מהמטופלים בקבוצת ההתערבות ו-31% מהמטופלים בקבוצת הביקורת השיבו על השאלונים. מניתוח הנתונים עלה כי עם פגישות רפואיות משותפות שביעות רצון טובה מאוד מהטיפול הרפואי הייתה נפוצה יותר, בהשוואה לטיפול סטנדרטי (יחס סיכויים של 1.26). מהערכת המרכיבים של טיפול ממוקד-מטופל עלה כי בקבוצת ההתערבות המטופלים דיווחו כי הטיפול היה נגיש יותר ורגיש יותר לצרכיהם, בעוד שבקבוצת הטיפול הסטנדרטי דיווחו המטופלים על שביעות רצון רבה יותר מהתקשורת עם הרופא והזמן שהוקדש למטופל בכל מפגש.

ממצאי המחקר הנוכחי מאשרים ומרחיבים ממצאים ממחקרים קודמים. בסיכומו של דבר, נראה כי פגישות רפואיות משותפות מלוות בשביעות רצון רבה יותר מהטיפול הרפואי, בהשוואה לטיפול סטנדרטי. פגישות רפואיות משותפות הביאו לשיפור הגישה לטיפול ומתן טיפול מותאם יותר לצרכיי המטופלים. החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים להערכת דרכים להגברת התקשורת בין המטפל והמטופל .

Ann Fam Med July/August 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה