האם יש תועלת לטיפול בסטרואידים במינון גבוה בחולים עם NAION? (מתוך BMC Ophthalmol)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת BMC Ophthalmology, עולה כי טיפול תוך-ורידי בקורטיקוסטרואידים אינו מביא לשיפור בתפקודי הראיה של חולים עם NAION (Non-arteritic Anterior Ischemic Optic Neuropathy) ולאור הסיכון הכרוך בטיפול זה, קיים ספק בנוגע למקומו של טיפול זה במצבים אלו.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עד כה לא נמצא מרפא ל-NAION והם ביקשו לבחון את ההשפעה של טיפול תוך-ורידי בסטרואידים על תפקודי הראיה של חולים עם NAION.

במסגרת המחקר נבחנו באופן רטרוספקטיבי מדדי ראיה, תוך השוואה בין חולים עם NAION שקיבלו טיפול תוך-ורידי בסטרואידים (קבוצת התערבות) ובין חולים שלא קיבלו טיפול (קבוצת ביקורת). החוקרים ערכו השוואה של חדות הראיה ופגמים בשדה ראיה של העין החולה בין הקבוצות בתחילת המחקר, לאחר חודש, שלושה חודשים ושישה חודשים ובתום המעקב. הערכת שדות הראיה כללה את מספר הרביעים המעורבים וסטייה ממוצעת.

בכל קבוצה נכללו 23 חולים (24 עיניים). חדות הראיה הממוצעת בתחילת המחקר הייתה דומה בקבוצת הביקורת ובקבוצת ההתערבות (P=0.8). חדות הראיה בתום המעקב לא השתפרה בשתי הקבוצות ולא תועד שיפור בפגמים בשדות הראיה או בסטייה הממוצעת. מדדי חדות הראיה ושדות הראיה נטו להיות גרועים יותר בקבוצת ההתערבות, אם כי ללא הבדל מובהק סטטיסטית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי קיים ספק בנוגע למקומו של טיפול תוך-ורידי בסטרואידים במינון גבוה בחולים עם NAION .

BMC Ophthalmol. 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה