שיעור מובהק גדול יותר של מטופלי Fingolimod (גילניה) משיג שיעורי אובדן נפח מוחי דומים לאלה הידועים באנשים ללא טרשת נפוצה בהשוואה לקבוצת הפלצבו (הוצג בכנס ENS ה-24 )

מאת  מערכת אי-מד

מתוצאות מחקר חדש שהוצג בכנס השנתי ה-24 של ה-ENS עולה כי שיעור גדול יותר של מטופלים עם טרשת נפוצה (MS )  שטופלו עם התכשיר הפומי נגד MS,  Fingolimod  (גילניה, נוברטיס) הדגימו שיעורי אובדן נפח מוחי (BVL-Brain Volume Loss) אשר משתווים לשיעור המוכר באוכלוסיה בריאה.

החוקרים מסבירים ברקע כי במבוגרים בריאים, עד גיל 55 , ה-BVL השנתי הממוצע הוא בין
0.2%- ל-0.3%- , בעוד שהשיעור השנתי הממוצע של
BVL שנצפה בחולי MS נע בין 0.6%- ל-1.0%-.

החוקרים מוסיפים כי אובדן הנפח עומד בקורלציה עם ההתקדמות בנכות לאורך זמן. הטיפול בפינגולימוד נמצא בעבר כקשור באופן מובהק ל-BVL מופחת בהשוואה לפלצבו או חומר פעיל אחר בשלושה מחקרי רישום בשלב III .

במחקר זה ביצעו המחברים אנליזה שבה שילבו נתוני שני מחקרים (FREEDOMS ו-FREEDOMS II ) שעקבו אחרי מטופלים עם MS התקפי הפוגתי (RRMS) במטרה לבדוק אם השיעור השנתי של BVL במטופלי פינגולימוד 0.5 מ”ג שווה לזה הידוע בקרב האוכלוסייה הבריאה.

החוקרים עקבו אחר ה-BVL של המשתתפים במחקר לאחר 6 , 12 ו-24 חודשים באמצעות שימוש בקריטריוני SIENA (Structural Image Evaluation using Normalisation of Atrophy). החוקרים חישבו את שיעור המטופלים שה-BVL הממוצע השנתי שלהם היה נמוך מ-0.2%- , שיעור שנקבע שרירותית על בסיס הספרות כשיעור BVL הקיים באוכלוסיה הבריאה.

נתוני ה-BVL השנתיים הוצגו ע”י החוקרים לאורך 0-24 חודשים עבור קבוצות הטיפול ובחתכי הגילאים של 17-30 , 31-40 , 41-50 ו-51-60 , וזאת בשל הקשר הידוע בין שיעור ה-BVL לגיל.

החוקרים מדווחים כי בכל קבוצות הגיל שנבחנו, שיעורי המטופלים בפינגולימוד עם BVL מתחת
ל-0.2%- (המוגדר כנורמלי) היו גבוהים באופן מובהק בהשוואה למטופלים בקבוצות הפלצבו.

החוקרים מסכמים כי לאורך 24 חודשי מעקב שיעורי המטופלים עם BVL הנמוכים מהסף המוגדר כתקין באוכלוסיה הבריאה היו גדולים יותר בקרב מטופלי פינגולימוד בהשוואה למטופלים בפלציבו , לאורך שתי שנות מעקב.  הם מוסיפים כי התוצאות היו עקביות לכל קבוצות הגיל שנבחנו באנליזה.

Reference: N, De Stefano et al, Proportion of multiple sclerosis patients with brain volume loss comparable to healthy adults in the phase 3, placebo-controlled fingolimod studies, FREEDOMS and FREEDOMS II. Abstract no. OS1114, presented at ENS, 2014

GIL 2.14-Jul 2014

*לעיון בעלון לרופא לחץ כאן


רופא/ה נכבד/ה למידע נוסף יש לפנות לעלון לרופא כפי שאושר ע”י משרד הבריאות הישראלינוברטיס פארמה סרוויסס איי ג’י רחוב שחם 36, רמת סיב, פתח-תקווה, טלפון: 039201102

Indications: Gilenya is indicated for the treatment of patients with relapsing forms of

 multiple sclerosis (MS) to reduce the frequency of clinical exacerbations and to delay the accumulation of physical disability

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה