הערכת הטיפול בנוגדי-קרישה פומיים חדשים בקשישים (J Am Geriatr Soc)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American Geriatric Society מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי במשתתפים במחקרים קליניים בגילאי 75 שנים ומעלה, טיפול בנוגדי-קרישה פומיים חדשים (NOAC או New Oral Anticoagulants) לא לווה בשיעור דימומים גבוה יותר, עם יעילות דומה או גדול יותר, בהשוואה לטיפול קונבנציונאלי.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את היעילות והבטיחות של נוגדי-קרישה פומיים חדשים בקשישים. הם ערכו מטה-אנליזה של מחקרים קליניים אקראיים, לאחר חיפוש במאגרי PubMed, Cochrane Library, EMBASE, Web of Science ו-CINAHL, בתקופה שבין 1 בינואר, 2001, ועד 30 במרץ, 2013.

מדגם המחקר כלל משתתפים מבוגרים, בגילאי 75 שנים ומעלה, שלקחו חלק במחקרים אקראיים ומבוקרים, להשוואת נוגדי-קרישה פומיים חדשים (Rivaroxaban, Apixaban ו-Dabigatran) אל מול טיפול קונבנציונאלי. שני חוקרים בחנו את ממצאי המחקרים וחישבו את יחס הסיכויים.

הסקירה כללה עשרה מחקרים אקראיים ומבוקרים, עם כ-25,000 משתתפים מבוגרים. הסיכון לאירוע דמם מג’ורי או דימום בעל חשיבות קלינית לא היה שונה משמעותית בין טיפול בנוגדי-קרישה פומיים חדשים ובין טיפול קונבנציונאלי בקשישים (יחס סיכון של 1.02). תוצאות דומות תוארו בהשוואת נוגדי-קרישה פומיים חדשים עם תכשירים פעילים.

במחקרים להערכת פרפור פרוזדורים, נוגדי-קרישה פומיים חדשים היו יעילים יותר מטיפול קונבנציואנלי במניעת אירועים מוחיים או תסחיף סיסטמי בקשישים עם פרפור פרוזדורים. במחקרים אחרים, נוגדי-קרישה פומיים חדשים לוו בסיכון נמוך משמעותית לתרומבואמבוליזם ורידי או תמותה על-רקע תרומבואמבוליזם ורידי, בהשוואה לטיפול קונבנציונאלי בקשישים.

מהערכת הנתונים אודות נוגדי-קרישה פומיים חדשים פרטניים עלה כי הטיפול בנוגדי-קרישה פומיים חדשים אינו נחות או יעיל יותר מטיפול קונבנציונאלי.

J Am Geriatr Soc. 2014;62(5):857-864

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה