הממשלה אמורה לאשר היום את המלצת ועדת גרמן להעביר את הפיקוח על בתי”ח ממשלתיים ממשה”ב לרשות עצמאית (דהמרקר)

ע”פ עדכון ב”דהרקר” , הממשלה תאשר היום את ההצעה של ועדת גרמן להעביר את הפיקוח על בתי החולים הממשלתיים ממשרד הבריאות עצמו לידי רשות עצמאית חדשה רשות מרכזים רפואיים ממשלתיים.

הרשות תפעל כיחידת סמך של משרד הבריאות, אך תהיה כפופה ישירות לשר הבריאות, (אך לא למנכ”ל המשרד !) . כל סמכויות הפיקוח הניהוליות על בתי החולים תוצאנה מידי המנכ”ל ותועברנה לידי הרשות החדשה.

ההמלצה  לשינוי זה נובעת מהמצב של “כפל הכובעים” של משרד הבריאות שכידוע הוא גם המפקח על בתי החולים הממשלתיים, וגם הבעלים שלהם. לדעת חברי תת הועדה שבחנה הנושא, ניגוד האינטרסים הזה  פגע קשות ביכולת הפיקוח של משרד הבריאות על בתי החולים, וגרם לטענות קשות מצד קופות החולים לכך שהמשרד מעדיף את האינטרסים  הכלכליים של בתי החולים על פניהן.

לכתבה בדהמרקר

הערת המערכת: ההפרדה נכונה, אך לא יותר נכון היה להעביר את הבעלות על בתי החולים לרשות עצמאית או לקופות החולים ? ע”י כך משרד הבריאות היה הופך להיות הגוף האחראי על הבקרה והרגולציה , שזהו באמת תפקידו הנכון וה”טבעי”.  במצב שבו הוא ממשיך לנהל את בתי החולים, אותם ניגודי אינטרסים מול קופות חולים למשל לא  בהכרח ייעלמו בגלל שהפיקוח הועבר לרשות אחרת.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה