סופה גיאומגנטית מעלה את הסיכון לאירועים מוחיים (Stroke)

 

במאמר שפורסם בכתב העת Stroke מדווחים חוקרים על עליה בסיכון לאירועים מוחיים במהלך סופה גיאומגנטית ויש לקחת זאת בחשבון, ביחד עם גורמי סיכון אחרים לאירועים מוחיים.

לדברי החוקרים, למרות שמצטברות עוד ועוד עדויות לקשר בין הפרעות לב וכלי דם ובין פעילות גיאומגנטית, אין עדויות חד-משמעיות בנושא וקיימת מחלוקת רבה באשר לקשר בין פעילות גיאומגנטית והופעת אירועים מוחיים.

החוקרים ערכו מחקר שנועד לבחון את הנתונים אודות משתתפים והפעילות הגיאומגנטית היומית, שנאספו ממספר מחקרים גדולים להערכת היארעות אירועים מוחיים באוכלוסיה. הם הצליחו לאסוף מידע אודות כ-11,000 חולים עם אירועים מוחיים בניו-זילנד, אוסטרליה, בריטניה, צרפת ושבדיה, בין השנים 1981-2004.

מהנתונים עולה קשר בין סופות גיאומגנטיות ובין עליה של 19% בסיכון להופעת אירועים מוחיים. הגורם המעורר של סופות גיאומגנטיות היה בולט במיוחד בקבוצה המשולבת של כלל האירועים המוחיים בחולים מתחת לגיל 65 שנים, עם עליה של למעלה מ-50% בסיכון לאירועים מוחיים: סופות גיאומגנטיות מתונות לוו בעליה של 27% בסיכון להופעת אירועים מוחיים, כאשר סופות חזקות לוו בעליה של 52% בסיכון הנ”ל וסופות חמורות/עזות לוו בעליה של 52% בסיכון להופעת אירועים מוחיים.

ממצאי המחקר תומכים בהשלמת מחקרים נוספים להערכת החשיבות של גורמים גיאומגנטיים בכל הנוע לסיכון לאירועים מוחיים.

Stroke. Published online April 22, 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה