ה-FDA מפרסם הודעת אזהרה לגבי שימוש בזריקות אפידוראליות המכילות קורטיקוסטירואידים להקלה בכאבים (FDA)

FDA

ה-FDA מפרסם אזהרה לפיה מתן זריקות אפידורליות של קורטיקוסטירואידים להקלה על כאבים, הניתנות באופן נרחב ללא התוויה רשומה, עלולה במקרים נדירים לגרום לעיוורון, שבץ, שיתוק ומוות.

ה-FDA דורש מהייצרנים של קורטיקוסטירואידים לעדכן את עלוני התרופות ולכלול את האזהרה שלעיל.

ההודעה של ה-FDA המכוונת לרופאים מרדימים ורופאי כאב מציינת שאין עדות מבוססת לאפקטיביות והבטיחות של זריקות אפידוראליות המכילות קורטיקוסטירואידים  כמו הידרוקורטיזון ומתיל-פרדינזון. אי לכך, ה-FDA מודיע ששימוש בתרופות אלה לא אושר להתוויה זו.

ע”פ הודעת הסוכנות , ה-FDA החל לחקור את הסיכונים הנוירולוגים של זריקות אפידורליות המכילות קורטיקוסטירואידים לאחר שקיבלה פניות מרופאים מודאגים. הדבר הוביל את ה-FDA לבצע סקירה הנתונים הנמצאים במאגר הדיווחים לתופעות לוואי והספרות הרפואית. סקירה זו הובילה לכך שבמקרים רבים מתן הזריקות הללו פעל כשורה , ותופעות הלוואי היו זמניות כשהן מופיעות בין מס’ דקות לעד 48 שעות לאחר הטיפול.

עם זאת,  מסתבר שמטופלים רבים אחרים לא התאוששו מתופעות הלוואי, אשר כללו גם בצקת מוחית התעלפויות.

ה-FDA ממליץ לרופאים לדון עם המטופלים על התועלת והסיכונים של טיפולים אלה, וכן להציע טיפולים חלופיים. בנוסף, על הרופאים להנחות את המטופלים לפנות לעזרה רפואית דחופה במידה והם חשים אובדן ראייה, תחושת עקצוץ בקצות הגפיים, חולשה פתאומית או חוסר תחושה בפנים, יד או רגל, התעלפות, סחרחורת, או כאבי ראש חמורים.

להודעת ה-FDA

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה