שיכוך כאבים בגישה אפידוראלית מאריך את השלב השני של הלידה בלמעלה משעתיים (Obstet Gynecol)

אישה בהריון

משך השלב השני של הלידה היה ארוך בלמעלה משעתיים בנשים שטופלו במשככי כאבים בגישה אפידוראלית במהלך הלידה, הן בנשים ולדניות והן באלו שילדו לראשונה בחייהם, כך עולה מתוצאות מחקר רטרוספקטיבי, שפורסמו במהדורת מרץ של כתב העת Obstetrics & Gynecology. משך השלב השני של הלידה היה ארוך כפליים מהזמן המשוער לאחר מתן טיפול בגישה אפידוראלית במחקרים קליניים.

החוקרים כותבים כי ישנה עדיפות להפחתת הלידות בניתוחים קיסרים ראשוניים, כאשר שתי התוויות נפוצות לניתוחים קיסרים הן עצירת לידה בשלב פעיל ועצירת ירידת התינוק.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להשוות את משך השלב השני של הלידה, עם שיכוך כאבים בגישה אפידוראלית וללא שיכוך כאבים זה במהלך הלידה. הם התבססו על מדגם היסטורי שכלל כ-42,000 נשים שילדו בלידה נרתיקית עם תוצאות תקינות. החוקרים השוו את חציון משך השלב השני של הלידה בנשים שקיבלו שיכוך כאבים אפידוראלי ואלו שלא קיבלו טיפול זה.

בנשים שילדו לראשונה בחייהן, אחוזון 95 של משך השלב השני של הלידה עמד על 197 דקות ללא שיכוך כאבים אפידוראלי ועל 336 דקות עם שיכוך כאבים אפידוראלי, הבדל משמעותי של שעתיים ו-19 דקות (p<0.001). ההבדל בנשים ולדניות עמד על שעתיים ו-54 דקות (81 דקות ללא שיכוך כאבים אפידוראלי ו-255 דקות עם מתן הטיפול, p<0.001).

מסיבות לא-ידועות, משך הלידה הפך ארוך יותר באופן מתקדם בשנים האחרונות. עם זאת, החוקרים מציעים כי ניתן לייחס זאת לשינויים במאפיינים המיילדותיים, דוגמת שיעור גבוה יותר של השראת לידה או זירוז לידה, שכיחות נמוכה יותר של לידת מלקחיים והתערבויות ניתוחיות במיקום עובר גבוה, וכן לאור עליה בשכיחות השמנת-יתר ועליה במשקל במהלך ההיריון.

למרות שההמלצות להתערבות במהלך השלב השני של הלידה התבססו על הבדלים של שעה אחת עם מתן שיכוך כאבים אפידוראלי, נראה כי אחוזון 95 למשך הלידה ארוך בלמעלה משעתיים עם שיכוך כאבים אפידוראלי, הן בנשים ולדניות והן בנשים שלא ילדו בעבר.

Obstet Gynecol 2014;123:527-535

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה