עובדי הדסה יקבלו 50% משכר ינואר, יו’ר ועדעובדי המינהל קורא להתפטרות המנכ’ל אביגדור קפלן (דהמרקר)

מאת  מערכת אי-מד

ע”פ דיווח בדהמרקר, עובדי “הדסה” יקבלו רק 50% ממשכורת ינואר 2014 . ב-28/1/14 שיגר מנכ”ל הדסה אביגדור קפלן מכתב לעובדי בית החולים בו הודיע לעובדים שבקופת החברה אין מספיק כסף בכדי לשלם את משכורות העובדים, למרות שהדסה נמצאת על סף חתימת הסכמי הבראה עם הממשלה, ואירגון נשות הדסה, שבעקבותיו אמורה להתבצע הזרמה כספית.

ע”פ ההודעה הורים חד הוריים (עם ילדים עד גיל 18) ועובדים שבת/בן זוגם מועסקים גם הם בהדסה יקבלו 90% משכרם.

יו”ר ועד עובדי המינהל והמשק, אמנון ברוכיאן, אמר לדה מרקר: “מנכ”ל הדסה, שכשל בתפקידו לייצר תוכנית הבראה לבית החולים, משתמש בעובדים כבני ערובה ופוגע בהם באופן האלים ביותר. הלנת שכר העובדים מוטלת על כתפיו של קפלן וראוי שיסיק מסקנות אישיות מכישלונו. ”

יו”ר ועד הרופאים פרופ’ דרור מבורך מסר בכתבה כי ועד הרופאים הציע הענקת הלוואות להדסה בסך של מעל 100 מיל’ ש”ח מתוך שכר הרופאים בתנאי שמעמדה המקצועי של הדסה הן כבית חולים והן כמוסד לימודי ומחקרי יישמרו, אך לטענתו ההצעה לא התקבלה.

בכתבה מצויין כי גם הר”י הגיבה למשבר באומרה ש: “השערורייה המתמשכת בבית החולים הדסה בה המדינה והבעלים, נשות הדסה, עוברים לסדר היום על הקשיים העמוקים בו שרוי בית החולים ומשמיעים איומים חוזרים ונשנים על הלנת שכר אינו מקובל. ”

לכתבה בדהמרקר

הערת המערכת: זה אכן מצב בלתי נסבל , ושרת הבריאות, ביחד עם שר האוצר צריכים לפעול במרץ ובאינטנסיביות כדי להביא המשבר הזה לסיום בהקדם האפשרי, אך עוד לפני כן למנוע המצב של הלנת שכר של הצוות הרפואי ועובדי המינהל.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה