הערכת מתן ייעוץ להפסקת עישון לאנשי צוות רפואי (JAMA)

 

מתוצאות מחקר חדש עולה כי שיעורי העישון בקרב אנשי צוות רפואי הם נמוכים יותר, בהשוואה לאוכלוסיה הכללית, אולם, מהנתונים החדשים עולה כי באחיות מעשיות תועדו שיעורי עישון גבוהים יותר, בהשוואה לאוכלוסייה הכללית וכי בין השנים 2003-2007 לא חלה ירידה משמעותית בשכיחות המעשנים בקרב אנשי צוות רפואי.

החוקרים מדווחים כי שיעורי העישון הגבוהים ביותר תועדו באחיות מעשיות (20.55%), ושיעורי ההימצאות הנמוכים ביותר היו בקרב רופאים (2.31%).

החוקרים כותבים כי עישון של אנשי צוות רפואי מהווה מחסום להתערבויות להפסקת עישון המיועדות למטופלים. במטרה לעדכן את שיעורי העישון בקרב אנשי צוות רפואי עד השנים 2010-2011, החוקרים אספו נתונים מדיווחים עצמיים מסקר שכלל קרוב ל-3,000 אנשי צוות רפואי.

מהנתונים עולה כי כ-8% מאנשי הצוות הרפואי נוהגים לעשן סיגריות שיעורי העישון הנוכחי נעו בין 2% בקרב רופאים ל-25% בקרב אחיות מעשיות. בקרב אחיות מוסמכות השיעור עמד על 7%, כאשר באוכלוסיה הכללית שיעור המעשנים עומד על 16%.

החוקרים מציניים כי למרות שחלה ירידה בשכיחות של עישון נוכחי בקרב אנשי צוות רפואי משנת 2003 עד שנת 2011, הקבוצה היחידה בה הירידה הייתה משמעותית הייתה אחיות מוסמכות (מ-11% ל-7%).

ירידה לאחרונה בשכיחות המעשנים מבין אנשי הצוות הרפואי עשויה להעיד על ההשפעה של מדיניות ארצית להגבלת עישון ומאמצים שהתמקדו בהפחתת עישון בקרב אחיות מוסמכות.

החוקרים מציינים כי לאחר שינוי קטן בשכיחות בין השנים 2003 ועד 2006-2007, הירידה בשכיחות עישון בקרב אחיות מוסמכות הייתה גבוהה יותר מכפליים מהירידה של 13% שתועדה באוכלוסיה הכללית, וכי שיעור המפסיקים לעשן היה גבוה יותר מהאוכלוסייה הכללית (53.62%). עם זאת, המשך עישון עדיין מהווה בעיה חשובה בקרב אחיות מעשיות.

החוקרים מזהירים כי למרות שהממצאים מבוססים על מדגם ארצי מייצג, ייתכן כי אינם מייצגים את כלל קבוצות אנשי הצוות הרפואי. מגבלות נוספות של המחקר נובעות מהעדר אישור ביוכימי והעדר נתונים באשר לזמן שחלף מהפסקת עישון.

JAMA. 2014;311:197-199

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה