האם הסיכון המופחת למחלות לב וכלי דם בגבוהים נעוץ בכמות הסידן בעורקים הכליליים? (Circ Cardiovasc Imaging)

חוקרים מאמינים כי מצאו רמז חדש להסבר הקשר ההפוך הקיים בין גובה אדם ובין מחלת לב כלילית. מסקירה שכללה למעלה מ-2,700 משתתפים במחקר Family Heart Study מטעם NHLBI (National Heart, Lung and Blood Institute) מצאו החוקרים כי בנבדקים הגבוהים ביותר תועדה הכמות הקטנה ביותר של סידן בעורקים הכליליים. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Circulation: Cardiovascular Imaging.

החוקרים מדגישים כי אינם מאמינים כי הממצאים צריכים להיכלל במחשבונים להערכת גורמי סיכון, למרות העובדה כי הקשר נותר על כנו לאחר תקנון לגורמי סיכון נפוצים אחרים למחלות לב וכלי דם.

במחקר הנוכחי, ערכו החוקרים תקנון לגיל, גזע, מרכז, היקף מותניים, עישון, אלכוהול, פעילות גופנית, לחץ דם סיסטולי, תרופות לאיזון יתר לחץ דם, סוכרת, תרופות לסוכרת, רמות LDL ו-HDL, תרופות לאיזון רמות השומנים בדם והכנסה. כאשר המשתתפים סווגו לרבעונים לפי גובהם, בנבדקים הגבוהים ביותר תועדה ירידה של 30% בסיכוי לסידן בעורקים הכליליים, בהשוואה לנבדקים ברבעון התחתון מבחינת הגובה.

החוקרים משערים כי גובה הינו סמן אפשרי לגורמים סביבתיים ואחרים, התורמים למצב הבריאותי, כולל תזונה טובה יותר. אחרים שיערו כי הפיזיקה וההמודינאמיקה של לחץ הדם מספקת הסבר, חלקי לפחות, לתועלת שתוארה בגבוהים; מהמחקר הנוכחי עולה כי גורמים אחרים משחקים גם הם תפקיד חשוב.

החוקרים מציינים כי הקשר ההפוך בין גובה ובין מדדי סידן בעורקים הכליליים לא תועד בתת-קבוצה שכללה 528 אפריקאים-אמריקאים, ממצא התומך במחקרים בקבוצות אחרות של נבדקים לא-לבנים בקוריאה, יפן ואירן, שלא הצליחו להדגים קשר בין גובה האדם ובין מחלת לב כלילית.

Circ Cardiovasc Imaging 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה